Hoppar av för tidigt

Sv: Hoppar av för tidigt

Ursäkta?!?!? Tillåt mig skratta.. HAHAHA.. om jag kortar lädren mer så sticker knäna utanför vulstren på sadeln (vilket jag inte tror är meningen) de är så korta de kan vara. Och har du över huvud taget läst tråden?!? (den är inte så lång så du borde ha gjort det) du vill att jag ska ställa mig i lätt sits med en häst som har för vana att dra folk ur sadeln?? :eek: )

Nej jag vill bara ge dej råd men du behöver inte ta dem... En häst som drar dej ur sadeln :eek: Men då föreslår jag allvarligt och inte elakt, faktiskt, även om du kanske tar det så, att du rider för en tränare som kan hjälpa dej med markarbetet från grunden. Allvarligt. Dessutom resonerar du fortfarande bakvänt ang sadel....Den kan dra dej fram för att du inte är i balans och inte är stark nog i din sits. OCh för att du sitter som du gör. Hoppar du i dressyrsadeln? :confused: Men det där är det en dressyrhäst:confused:

En sån häst ska du verkligen ha mellan hand och skänkel och det handlar om lydnad. Tycker inte du ska hoppa alls innan du skaffat en sits som du kan använda i hoppningen, så att du kan öht reglera hästen. Som du beskrier det är ju inte avhoppen problemet utan allt annat, som att hon drar dej ur sadeln rusar runt flera varv och inte går att rå på för dej i hoppningen.
När hon ska hoppa av kan du ju inte påverka ändå om du inte löser det andra....

Visst känns det bakvänt ;) Men det handlar inte om att du helt plötsligt ska börja skänkla på den när den springer för fort. Du ska bara rida i galoppen som du gör i dressyren... och då använder du väl ben? Saken är den att rider man om hästen med skänkeln kan du lägga den mellan skänkeln och handen. Det gör att hon inte kan spjärna emot med bakbenen som hon gör nu och bli sketastark.

nej jag hoppar inte i dressyrsadeln (skulle aldrig någonsin falla mig in), jag har en hoppsadel till det ändamålet. Men mina ben är väldigt långa (hela jag är väldigt lång faktiskt) vilket gör att om lädren blir för korta så hamnar knäna utanför sadeln.

Vad menar du med är hon dressyrhäst??
Vad jag vet så är dressyrhäst ingen ras utan en häst som till största delen tränas och ev. tävlas i dressyr. Tussi är utbildad tom MSV med piaff och passage påbörjad så det skulle jag kalla dressyrhäst. Dock så gav jag henne ett löfte när jag var fattig student, nämnligen att när jag var färdigpluggad så skulle jag köpa en dressyrpålle så att hon kunde hoppa istället och enbart gå markarbete. (hon hatar nämnligen dressyr och tydligen var 5 dgr i veckan för mycket för henne :angel:)

Problemet är att Tussi blir en helt annan häst om jag hoppar eller rider dressyr, hon blir helt till sig i hoppningen och glömmer allt vad lydnad och ryttare heter medan hon i dressyren går som en liten ängel (nåja en liten ängel i alla fall)

jo än så länge lever jag :banana: kan dock bero på att hoppträningen blev inställd.. :angel: blir nu på onsdag istället så vi får väl se då. Just nu går det knappt att rida henne alls för hon bara taktar hela tiden och ligger på som bara den (tror det har lite med vädret att göra), rider så länge jag orkar men till slut pallar inte armarna mer :( så det kan ju bli riktigt intressant nu på onsdag :D

jo än så länge lever jag :banana: kan dock bero på att hoppträningen blev inställd.. :angel: blir nu på onsdag istället så vi får väl se då. Just nu går det knappt att rida henne alls för hon bara taktar hela tiden och ligger på som bara den (tror det har lite med vädret att göra), rider så länge jag orkar men till slut pallar inte armarna mer :( så det kan ju bli riktigt intressant nu på onsdag :D

oj! då gör du uppenbarligen ngt fel om du får ont i armarna av att du håller hästen i munnen så mkt!! ;o

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 082
Senast: zarmino
·
Hoppning Background för jämförelse: Jag brukade träna hoppning för MÅNGA år sedan. Det var fredag kväll. Det var en ponny grupp innan oss och vi...
2
Svar
27
· Visningar
4 400
Senast: Ullmerkott
·
Träning Hej! Har en häst som blir väldigt het vid hoppning. Han brukar vara lugn i början av hopp-passen, men i något skede blir han alltid...
Svar
8
· Visningar
1 595
Senast: MimmiNO
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 563

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka