Sv: barn med sporrar??? skärpning föräldrar
Jaja. Tro som du vill.
När jag var yngre var jag också säker på att vissa hästar jävlades (När det var på det sättet du beskriver) men jag lärde mig insé att så är faktiskt inte fallet.
Det finns alltid en anledning till varför hästen gör som den gör. Det behöver inte vara du som gör fel i stunden men det är upp till dig att lära dig hitta den anledningen.
Jaja. Tro som du vill.
När jag var yngre var jag också säker på att vissa hästar jävlades (När det var på det sättet du beskriver) men jag lärde mig insé att så är faktiskt inte fallet.
Det finns alltid en anledning till varför hästen gör som den gör. Det behöver inte vara du som gör fel i stunden men det är upp till dig att lära dig hitta den anledningen.
Så vitt jag vet är det otillåtet?Jag tycker också det som mååånga ryttare gör, slå hästen på bogen precis före varje språng, är helt knäppt och riktigt onödigt! jag behöver bara spöt när jag ska korrigera min häst (då hon stannar, eller inte går fram för skänkeln), annars låter ja det vara. Men om man måste korrigera hästen före precis varje språng har man ett mkt större problem!