Freejump Collar HjÄlptygel ?

Sv: Freejump Collar HjÄlptygel ?

Jag har den "dyra modellen" som är använd kanske 2-3 ggr och som jag ska sälja beg. om du är intresserad :D org. förpackningen och allt ligger den i :) köpte den för typ 3-4 år sedan när den kom ut som "nyhet" o alla trodde de skulle bli värsta grejen.

det är som ett "T" som du sätter mellan fingrarna (jag hade mellan samma som tygeln) så du sitter inte fast utan kan släppa den!

Vad ska du ha för den ? Tyckte du att den hjälpte ?!?

Undrar också, tyckte du den hjälpte då?;)

använde den som sagt bara 2-3 ggr, de va lite läskigt i början när det tog emot ibland när man "gjorde ngt man inte skulle" men de va så pass länge sedan jag hade den att jag inte kan svara på om det hjälpte eller inte, min min tränare tkte den va suverän !
ska kolla hur mkt jag kan ta för den, hänger i affären :)

Ja gör det! Jag är verkligen intresserad! Jag skall ta ett snack med min tränare om det i morgon oxå innan jag gör något förhastat!

Har du köpt en än?
Och isf vad tyckte du?

ja, Vi har bestält en men den har inte kommit än! Kommer att skriva när jag har testat :)

Okej, jag vet det var ett tag sedan någon skrev här..

Men är väldigt intresserad av att köpa en sådan! Eftersom att en av mina hästar är känd för sina överdrivna "skutt" så nästan alla ryttare hamnar bakom med handen...

Så din borde ju kommit nu, så jag undrar hur är den, fungerar den bra?

jag har köpt en. Men dock inte använt den. Precis när min kom och när jag skulle börja använda den vart vi på återbesök med hästen och den var mkt sämre vilket innebar ingen hoppning.. Få fortfarande bara skrittas.. Tyvärr kan jag inte säga om den haft avsedd effekt!

Ok, någon som kan berätta mer nu?:idea::D

En kompis till mig använder den titt som tätt. Den hjälper verkligen till en lugnare hand.- hennes problem med ridningen.

Men det är lite läskigt att inte kunna ta upp handen fort om det händer ngt. Naturligtvis tappar du den om det är kris...
Men som med allt nänjer man ju sig och det känns inte som en fånglina så länge.
Värre med remmar till stigbyglarna för hennes del;)

*KL*

Finns det ingen som har bilder på den?... alltså någon vanlig dödlig:D som avänt den

Det vet jag faktiskt inte... Hon har inte haft den på banan... Jag tror inte det.

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 432
Senast: Thaliaste
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 080
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 768
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
9 604
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar