Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

S
Hoppning Jag undrar vad utbildningsnivåerna för holländska hästar KWPN mf. motsvarar i höjder? Vi har ju (fd.) LC= 1.00m, LB= 1.10m osv...
Svar
5
· Visningar
1 216
Senast: Seize the Day
·
M
Hoppning Vilka tyglar använder ni er av när ni hoppar? Själv har jag ett par 15 mm släta lädertyglar. Tycker dock att dom kan vara i halaste...
2
Svar
30
· Visningar
2 620
Senast: muppia
·
Hoppning hej! jag har en ganska lat och småklumpig häst. när vi tränar "hoppning" (hindren ligger där runt 50 cm) så vägrar han alltid första...
2
Svar
38
· Visningar
3 612
Senast: Tinuri
·
Hoppning ska beställa ett men vet inte vilken färg jag ska ha:/ funderar på ett grått med typ gammelrosa? kantband/passpoal lr hur det stavas :P...
Svar
4
· Visningar
1 212
Senast: Mettis
·
Hoppning halloj, vad tycker ni om det här; min häst har haft lite vinter vila i ca treveckor (vilat helt). nu ska jag börja sätta igång...
Svar
15
· Visningar
1 425
Senast: Mettis
·
Hoppning Hur är Dyóns träns i storleken? Passar full en häst som normalt har x-full? tacksam för svar!:bow:
Svar
1
· Visningar
1 894
Senast: BernT
·
S
Hoppning Är det någon som vet om "mjukiskavajen" från Jacson är godkänd för tävling? :confused:
Svar
1
· Visningar
753
Senast: Sterling
·
W
  • Låst
Hoppning Hejsan.. jag har försökt hitta ett ställe att ta grönt kort på i ett halvår nu.. ringt till ridklubbar här omkring mm.. Hur ska jag...
Svar
1
· Visningar
936
Senast: LenaH
·
Hoppning någon som har en sån här? ska ev. prova ut en men vill veta lite om dom, fördelar/nackdelar osv. Vill veta allt:D
Svar
8
· Visningar
1 485
Senast: iloveyou
·
Hoppning vilket av dom här två pelham betten tkr ni är bäst på en het och stark häst vid hoppning? Rakt eller tvådelat? Motivera varför...
Svar
11
· Visningar
1 543
Senast: SeagirlM
·
B
Hoppning Hej! Jag undrar hur det fungerar med tävlingsreglerna när det gäller islandshäst. Kan en ung ryttare tävla på ponnyhoppningar...
Svar
19
· Visningar
2 982
Senast: bootzie
·
I
Hoppning jag rider en travare som älskar när vi ska hoppa jag tycker också att det är jätte kul men det finns ett problem... min hoppteknik är...
Svar
8
· Visningar
1 156
Senast: MissWonder
·
I
Hoppning Alltså hur rider man bäst på en kombination? Min tränare sa att man skulle göra likadant, men tycker det är lite läskigt när det kommer...
Svar
8
· Visningar
1 051
Senast: Jardina
·
Hoppning nån som har en sådan här, vilka modeller är bäst? ska ev. prova ut en och vill veta allt:D fördelar/nackdelar osv. Tell me;)
Svar
1
· Visningar
814
Senast: Ickiz
·
A
Hoppning vad är skillnaden? ni som har testad båda reagerade hästarna olika? har ju hört att de delade kan gå av tror ni att det är bättre att...
Svar
9
· Visningar
1 910
Senast: md5krist
·
B
  • Låst
Hoppning Hej är det någon som vet någon bra hopptränare i nära Norrtälje??:confused: Jag har en B-ponny om är pigg och glad hela tiden. Hon...
Svar
1
· Visningar
957
Senast: LenaH
·
P
Hoppning Någon som har några förslag? Har ett varmblod på 12 år, han älskar att hoppa, har bra framåtbjudning, vägrar aldrig. Men han har...
Svar
6
· Visningar
1 196
Senast: conrad
·
Hoppning Vad bör hästen kunna inför det? Hur högt behöver de kunna hoppa bana? Hur många tävlingar krävs för att kvala,och ska de ha gått...
Svar
6
· Visningar
1 105
Senast: stallhh
·
Hoppning brukar ni hoppa med remont? jag tycker det känns så att hästarna inte kan andas lika bra:crazy: men vet inte, vad tkr ni?
2
Svar
24
· Visningar
2 519
Senast: Skorpan
·
B
Hoppning Jag rider ett varmblod och när jag ska hoppa henne så stannar hon ca 10 m från hindret. Det går itne att få henne framåt då hon små...
Svar
17
· Visningar
1 452
Senast: Becka_Aida
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka