hoppa med remont

Sv: hoppa med remont

Jag har precis börjat rida min häst på remont, han går mkt mkt bättre nu än innan då jag varvade mellan engelsk, pullar och utan. Ska oxå börja hoppa med den.

Hur tycker du att det känns som att hästarna inte kan andas med den? Andas dom konstig eller orkar dom inte lika mkt?

Senast ändrad av en moderator:

Var det tillmig?

Jag har aldrig upplevt att en häst har svårt att andas med dem. Inte så länge de sitter korrekt.

Jag har precis börjat rida min häst på remont, han går mkt mkt bättre nu än innan då jag varvade mellan engelsk, pullar och utan. Ska oxå börja hoppa med den.

Hur tycker du att det känns som att hästarna inte kan andas med den? Andas dom konstig eller orkar dom inte lika mkt?

ne har inte märkt nåt sånt men eftersom den sitter längre ner än vanliga nosgrimmor tänkte jag bara ifall det skulle va så att de täpper till lite.men ja vet inte, dräför jag frågade:D

aha okej =)
Tänkte om du hade märkt något redan, då hade det kanske vart ngt annat fel!

Liknande trådar

Utrustning Köpte häromdan nytt träns till min nya häst då han är lite större än vad förra pollen var. Kikade runt lite och nästan alla tränsen som...
2
Svar
31
· Visningar
2 119
Senast: Reshästen
·
Hoppning Hej! Jag håller just nu att hoppa in ett fullblod som kom från galoppbanan för cirka ett år sen. Det går framåt och han hoppar på men...
2
Svar
29
· Visningar
2 406
Senast: MalanMjöl
·
Hoppning Det finns en tråd för dressyren så det behövs en för hoppningen också. Laget meddelades igår och det blir samma ryttare som i Tokyo och...
53 54 55
Svar
1 084
· Visningar
52 011
Senast: fio
·
Utrustning Jag har tänkt på att kanske använda sadelpadd, det är ingen måste för hästen. Han har inte ont i ryggen eller nått, men jag tänkte att...
Svar
9
· Visningar
517
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka