Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

B
Islandshäst Hej Har köpt min första Isis jättegullig.:love: Men jag vet inte hur jag ska göra för att få henne att gå i rätt och bra form ?? Hon...
2
Svar
26
· Visningar
4 023
Senast: horsebackdreaming
·
J
Islandshäst Hej, Har ett islandssto på 6 år. Hon kan vara lite snubblig ibland. Idag var min syster ute och red henne. De travade på en...
2
Svar
25
· Visningar
5 072
·
Islandshäst Hej, jag har varit medryttare på en isis i drygt ett år. Idag var jag och provred på en islandshästridskola och det var första gången...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 289
·
S
Islandshäst Jag undrar hur man får tag i en sak, vet inte riktigt vad den heter som man mäter bredden på skorna. Har någon en sån och var får man...
2
Svar
20
· Visningar
2 260
Senast: malinvz
·
C
Islandshäst Ska man ge kall- eller varmpressad olivoja till hästen?:confused: Ska ge rapsolja för hullets skull.
Svar
2
· Visningar
1 260
Senast: COQ
·
M
Islandshäst Äntligen har jag hittat ett 3-delat bett som min häst tycker om. Provade ett Ky Rotary Bit Muffbett idag och han gick jättefint på det...
Svar
7
· Visningar
3 524
Senast: ang
·
Islandshäst En fråga till er kunniga, jag läser annons på hästar till salu. Här står du att bägge föräldrar är avelsbedömda, varav en har fått 9 för...
Svar
7
· Visningar
970
Senast: Roheryn
·
C
Islandshäst Ja, som det står i rubriken. Får man tävla med boots bak på tävling? t.ex. klockor (med vikt)?
Svar
18
· Visningar
1 756
Senast: COQ
·
I
Islandshäst Jag har tidigare ridit 7 år och maken 2-3 år, dock ett tag sedan, på vanliga hästar. Nu vill vi börja med islandshästar och planerar att...
Svar
8
· Visningar
998
Senast: indra76
·
  • Låst
Islandshäst Hmmm har en liten fundering ser d mycket dumt ut m en brun sadel på en svart isis???? Måste man i såfall har även brunt träns???? Om...
Svar
8
· Visningar
1 166
Senast: Kiickan
·
S
Islandshäst Hej på er! Har en fråga som kanske någon av er kan hjälpa mig med innan jag ringer vetrinären imorgon. Pållen har fått pälsätare för...
Svar
9
· Visningar
1 687
Senast: Draumsyn
·
I
Islandshäst Hur mycket och hur snabbt accepterar era isisar? Alltså, när ni introducerar nått nytt hur länge tar det innan era pållar accepterat...
Svar
13
· Visningar
1 605
Senast: Svalan
·
F
Islandshäst Hej Jag behöver hjälp med några råd. Nu har jag haft mitt nya islandssto i 1 månad. Vi har börjat lära känna varandra hyfsat, jag rider...
Svar
6
· Visningar
1 228
Senast: cristobal
·
S
Islandshäst Finns det någon statistik över hur stor del av de svenska hingstarnas avkommor som fått eksem? Vore intressant att se vilka hingstar som...
Svar
5
· Visningar
1 147
Senast: spjuver
·
S
Islandshäst Hej :) Är det någon här som har erfarenhet av islandshästar med eksem? Hur sköter man det på bästa sätt egentligen? Jag har ett...
Svar
5
· Visningar
1 313
Senast: kryptisk
·
Islandshäst Undrar om någon vet var jag kan hitta den gamla tyska studien om eksem på islandshästar??
Svar
9
· Visningar
1 346
Senast: Hallau
·
Islandshäst Nagon som vet ngt om honom?? Dalig uppdatering pa terna.is... ær han visad ænnu?
Svar
3
· Visningar
971
Islandshäst Hur tränar man på bästa sätt en unghästs framåtbjudning som inte är inriden än utan endast tömkörd! (För att hitta viljan i...
Svar
9
· Visningar
906
Senast: Kiickan
·
T
Islandshäst Som frågan lyder, när är det bäst att börja med probimin? Jag har både läst här på forumet och hört av andra, att probimin ska kunna...
Svar
7
· Visningar
1 195
Senast: Thora
·
Islandshäst Hej! Tänket bara höra med er hur många det är som har Hööks Showmaster Islandsgrimma? Jag köpte nämligen en sån för ett par månader...
2
Svar
34
· Visningar
3 818
Senast: Draumsyn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Utbilda själv