Hööks Islandsgrimma

Sv: Hööks Islandsgrimma

Och nästan alla grimmor jag köper är för stora till pållan:crazy::angel:

Spurning har ju inte så stort huvud. Har du provat med att köpa en vanlig ponny grimma till henne? Jag brukar oftast köpa en grimma som är väldigt mjuk i sig och ger inget skav på hästen. Vissa grimmor ger ju lätt skav. Vet inte vad de heter men de är randiga och finns på Landäng i Skurup. Jätte Bra! ;)

Jag köpte en sån grimma i brunt till min fux (det syns kanske inte, men han har den på sig på bilden som jag har som avatar.) och den har inte gått sönder än.

Ponny grimmor brukar funka men jag vill ha islandsmodeller också, men dem som brukar gå att spänna in funkar.. Minsta hålet:idea::)

Ponny grimmor brukar funka men jag vill ha islandsmodeller också, men dem som brukar gå att spänna in funkar.. Minsta hålet:idea::)

Hej igen, Islandsgrimmorna är ingen skillnad på en vanlig grimma. Ibland kan jag tycka att även islandsgrimmorna kan vara för små vid nacken och alldeles för stora vid nosryggen. Nä, jag är inte sådan att jag måste ha en grimma för att det står Iceland på den utan väljer hellre en grimma som är bra för hästen utan att ge skav eller om den råkar fastna i något så ger grimman med sig utan att hästen tar livet av sig.

Tycker det borde finnas fler cob-full stroleker, en blandning liksom, skulle passa Draumur perfekt XD

Har en jag också, funkar så bra så :)
Som sagt så var det nog bara ett måndagsexemplar du fick! :)

Jag har HAFT två st.
Den första gjorde Yrpa sönder en sommar.. Hon gick med greenguard och lyckades trampa av sig grimman (jag tror hon fick hjälp av sin hagkompis).

Den andra hade Odinn på sig i hagen och lyckades slarva bort!!

Jag älskar just den grimman!

Den i mullvadsfärgen är ju så snygg! :love:
Speciellt mörka hästar blir riktigt snygga i den ;)

Nej, skulle det vara upp till oss själva skulle hästarna absolut gå utan grimma i hagen, men tyvärr är det så stallägaren vill ha det... Hon vägrar ha hästarna utan grimma på sin gård. Och eftersom vi annars trivs jättebra är det bara att tacka o ta emot en sån här "mindre olägenhet".
Angående läder-/nylongrimma har nog våra hästar lyckats dra sönder ett par grimmor av båda slagen, dock inte i hagen. På lädergrimmorna har lädret brustit, på nylongrimmorna metallspännena/-ringarna/-haken eller så har sömmarna "lossnat" om det varit fråga om äldre grimmor.

Vi har grimmor i hagen vintertid som en säkerhet, då vi bor nära en 90väg så känns det bra att hästarna har reflexgrimmor OM de skulle komma ut på vägen,
dock tror jag Draumur skulle knacka på dörren om han kom lös och vilja komma in och fika, översociala häst :rofl:

finns de bara i en str?
thengill har jättelitet huvud men brukar ha cob och i mitten av hålen ungefär, ponny är för litet men han skulle nästan kunna ha en ponny om det var ett hål större så litet huvud har han.

men är det bara cob/island dessa grimmor finns i?

hm en brun hade ju vatt snygg...

Yrpa har också knepigt huvud att få en grimma att passa på. Men Hööks fungerade bra, förutom den lilla detaljen att hon lyckades komma ur den.. :angel:

Ja den är i en storlek, Island/Cob.
Passar min pojke iaf vilket är bra då han antingen kan ha cob eller full, beror lite på.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 206
Senast: Bison
·
  • Låst
Kropp & Själ Hej Tog ju bort min förra tråd men problemet kvarstår. Tror inte en tråd är en universallösning men skulle behöva lite stöd ändå...
61 62 63
Svar
1 245
· Visningar
83 743
Senast: Mineur
·
Skola & Jobb Jag arbetar på en arbetsplats där jag enbart har män som kollegor. Det i sig behöver inte vara ett problem. Men på min arbetsplats är...
Svar
5
· Visningar
1 093
Utrustning Hej! Vet inte om det bara är jag, men jag har upplevt måååånga gånger att jag har köpt saker ifrån Hööks som jag inte varit riktigt...
2
Svar
30
· Visningar
5 633
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar