G
Gauti
Sv: Gångarter
Nej men precis. ibland behöver man bli påmind om vad man är dåligt respektive bra på
Nej men precis. ibland behöver man bli påmind om vad man är dåligt respektive bra på
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Förresten jag tror att min sköthäst är 5 gångare, han gick jättemycket i grisepass i början inte så mycket nu längre!
Jag fattar inte varför det är så. Jag menar isisar är ju skitfina hästar, så det kan ju inte vara sådär jättesvårt att hitta bra hästar till en ridskola.
Det som jag tyckte var konstigast var inte att man fick överdriva kommandon utan att de inte lyssnade på de kommandona. För när hästen gick samlad borde det ju vara större chans att få tölt än när man rider på långa tyglar i lätt sits i ett försök att få trav. Eftersom jag inte fick tölt i samling tycker jag det var konstigt att den töltade när jag red på låååånga tyglar.
Vart är det du rider?
PM:a gärna svaret!
Ja, det är mycket möjligt, man är ju ingen mästare i början precis! Jag ska ge det en chans till, men jag får se hur jag gör. Det var inte bara hästarna som fick mig att tvivla, men hade allt annat varit bra så hade jag nog inte brytt mig om de sakerna.
Vet inte om jag är petig eller bortskämd med bra anläggningar, men det var en hel del småsaker som inte var helt hundra eller vad man ska säga. Tex är det inte lika kul att rida utomhus på vinter i snöslask och minusgrader.
Nä fy nu har jag klagat tillräckligt för ett helt år, känner mig som värsta gnällkärringen!
Hur som helst, tack för era svar.
Kort och gott, RIDSKOLEHÄSTAR som ska ridas av ovana ryttare. De ska vara lugna, mjuka att sitta på och oftast kan de inte så mycket av de högre skolorna. Även lätt för att tölta eller gå i något liknande, men som sagt bara de är mjuka.