Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

C
Islandshäst En liten fundering kring ökozonet som används till hästar med exem. Har googlat och kikat runt här på buke ang. ökozon. Och de allra...
2
Svar
25
· Visningar
5 896
H
Islandshäst Jag rider en islandshäst(5-gångare). Hans galopp funkar väldigt bra ute, då kan han både gå i arbetstempo i form och i ökad galopp. Men...
Svar
2
· Visningar
887
Senast: hila
·
Islandshäst Är det någon som vet nåt om vad han nerärver till sina avkommor? Någon kanske rentav har bilder och kanske bedömning på en...
Svar
1
· Visningar
1 493
Senast: Freyr
·
Islandshäst Vad vet ni om den hingsten? Var betäcker han? Hemsida? M.m...
Svar
2
· Visningar
888
Senast: Karin87
·
M
Islandshäst På tävling alltså. Får man ha 6 broddar även fast det inte är vinterunderlag? 4? Eller får man bara ha max 2 om det inte är vinter...
Svar
11
· Visningar
1 261
Senast: vdb
·
D
Islandshäst Jag ska tävla min medryttarhäst i lätt 4-gång på Fors Gård den 21:a mars. Problemet jag har nu är att jag inte vet om de funkar att...
Svar
14
· Visningar
1 239
Senast: Dark Light
·
Islandshäst Hej! Jag undrar över kineton-nosgrimma, och ni islandsryttare använder väl det en del? Dels undrar jag om det är risk att knäcka...
Svar
13
· Visningar
1 269
Senast: morgaine
·
C
Islandshäst Man läser annonser överallt där folk försöker få ut samma priser för sina islandshästar som inte är registrerade SIF, utan tex är reg...
Svar
7
· Visningar
1 291
Senast: javill
·
R
Islandshäst Hej! Jag behöver tips på hur jag ska träna traven på en islandshäst som jag har. Hon travar ganska lätt men typ i bara ökat tempo å...
Svar
3
· Visningar
1 289
Senast: Wippos
·
I
Islandshäst Jag har ett antal frågor ang köp av islänning. Vi är en familj på 6 personer som vill ha en familjehäst. Ellerr snarare vi vuxna vill...
Svar
3
· Visningar
960
Senast: Roheryn
·
  • Låst
Islandshäst Är det någon här som har en sån sadel eller vet var de går att hitta i Sverige? När jag jobbade i norge hade nästan alla i det...
Svar
14
· Visningar
3 965
Senast: HlínLover
·
Islandshäst haha känns som en hemskt dum fråga men ja.. vid vilken ålder brukar de komma ner och när vet man om de blir klapphingstar m.m...
Svar
16
· Visningar
2 795
Senast: Gullan86
·
M
Islandshäst Hejsan allihopa! (: Nu är det så att jag har en sitsfråga. Sitsen är ju uppenbart en väldigt viktig hjälp i ridningen, men jag har...
Svar
12
· Visningar
1 782
Senast: Djurjouren
·
Islandshäst Ni som håller på med avel, hur tänker ni kring eran avel?
Svar
2
· Visningar
1 026
Senast: freyja
·
O
Islandshäst Hej har en islandshäst (efter Mjölnir flerfaldig vm-guldmedaljör i pass) Inga problem i övriga gångarter men hur ska jag på bästa sätt...
Svar
18
· Visningar
2 629
E
Islandshäst Min lilla medryttarhäst blir ganska framtung och "hänger" sig i bettet. Vilket bett är bäst att rida på då? Just nu rids hon på ett...
Svar
10
· Visningar
1 480
Senast: emjo
·
Islandshäst Vill gärna höra om det är flera som märkt av kraftig slöhet vid ridning den här årstiden. Har upplevt detta med min vallack (20 år) då -...
Svar
6
· Visningar
1 147
Senast: emjo
·
Islandshäst Någon som känner igen sig? Har flyttat våra två hästar nyligen. De har tidigare varit helt trygga och vi har kunnat rida var som helst...
Svar
5
· Visningar
1 005
Senast: gyllebo
·
E
Islandshäst Jag har en 18 årig islandshäst som jag haft i snart 1 år. innan fick han 1 iter svarthavre & ca en näve mineraler, det gick han...
Svar
13
· Visningar
1 137
Senast: Eitill
·
V
Islandshäst Hejsvejs! Jag har precis läst boken "Rida Islandshäst" (Reynir A), och nu har jag lite funderingar...igen.:angel: Om jag fattat rätt...
Svar
3
· Visningar
1 311

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025
  • Ridskoleryttare

Omröstningar