Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Hoppning Eftersom det redan finns en tråd om lite längre hopphästar gör vi en likadan för oss med hästar av den kortare modellen. Positivt...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
13 530
Senast: johannaaaa
·
T
Hoppning Hur rider ni, eller hur tycker ni man ska rida en 4 åring för att matcha den rätt? Om man han som mål att den ska kunna gå championat...
Svar
9
· Visningar
1 112
Senast: Rebecca_R
·
T
Hoppning LD/90cm hoppning är alltid stilhoppning nu, eller finns det undantag?
Svar
10
· Visningar
931
Senast: TildaK
·
D
Hoppning Nu är det såhär att jag är väldigt obekant med sadlar osv, men jag undrar ifall någon skulle kunna svara på min fråga :D Vilken...
Svar
1
· Visningar
684
Senast: Dessan_v
·
E
Hoppning Vad brukar ni ha med er förnågot på meetingar?
Svar
6
· Visningar
2 049
Senast: Kaki
·
H
Hoppning Om man startar en unghäst 90 bland de vyxna hästarna, får man alltså inte går ner till unghästarna igen och starta en 90 där?
Svar
4
· Visningar
982
Senast: gylle
·
Hoppning Behöver tips på mjuka märkes hoppgjordar med magplatta, någon som kan rekommendera någon?
2
Svar
35
· Visningar
3 159
Senast: Dajan
·
Hoppning Hur pass framåtskurna är KenTaurs olika modeller på hoppsadlar? Det är så svårt att bedöma från bilder. Jag har långa ben och funderar...
Svar
4
· Visningar
1 359
Senast: Fredag
·
A
Hoppning Jag posta en tråd om att jag har väldigt svårt att rida min häst för hästen kan absolut inte taxera och jag kan inte se avstånden och...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
8 929
Senast: TeamWahlund
·
M
Hoppning Snabba frågor: 1) Hur långt får man rida in i paddocken/manegen där tävlingsbanan står under pågående lokal hopptävling? Får man rida...
Svar
16
· Visningar
2 349
Senast: maskrosbarn
·
M
  • Låst
Hoppning Jag undrar, om det finns någon som vet några bra nationella meeting i juli/augusti runt om i landet? jag ska åka på karlskrona...
Svar
4
· Visningar
884
Senast: LenaH
·
J
Hoppning Har hört att man numera kan starta häst i unghäst klass oavsett ålder, förutsatt att den ej har tävlat "vanlig" klass innan. Är detta...
2
Svar
27
· Visningar
2 746
Senast: Yasmine
·
S
  • Låst
Hoppning Jag har nyligen flyttat till ett nytt stall, problemet är bara att det inte finns några hinder där , utom två bommar. Jag hade gärna...
Svar
3
· Visningar
1 063
Senast: BeastieBabe
·
Hoppning Idag var jag på tävling och döm om min förvåning när domaren sa 4 fel plus 2 tidsfel! Tidsfelen är väl okej men alla bommarna låg ju...
2
Svar
28
· Visningar
3 205
Senast: Carismagirl
·
A
Hoppning Får man ha en "halsring" på hästen när man ska hopptävla, alltså typ ett stigläder. För det skulle nog jag behöva då pollan tar rätt så...
Svar
9
· Visningar
1 031
Senast: CeciliaW
·
E
Hoppning Jag skulle behöva ett sadelskåp då vi ska åka på meeting men mamma tror att det ej får plats i transporten.Vi har endå en ganska stor...
Svar
15
· Visningar
4 951
Senast: vicky417
·
M
Hoppning Hej, allihop! Jag behöver lite tips och råd kring avståndsbedömning och taxering. Jag har sett den andra tråden om det, men den var så...
Svar
3
· Visningar
917
Senast: maskrosbarn
·
S
Hoppning Kan man tävla clr om man inte har grönt kort samt licens ? Kan man tävla clr på en klubb som man inte är medel i ? vet att man...
Svar
2
· Visningar
926
C
Hoppning Hej, Har en 2-åring med fin stam, blir alt max c eller liten d tror jag. Som 4åring 5-åring kan man väl kvala inom hoppning till olika...
Svar
10
· Visningar
1 324
A
Hoppning Sitter o pratar lite med en kille och jag är lite fundersam. Min förra häst skulle jag debutera 120 regionalt med. Men denna kille har...
Svar
13
· Visningar
1 374
Senast: garibaldina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Inredningstråden nr3
  • Vegansk efterrätt?

Hund, Katt, Andra Djur