Mjuka hoppgjordar

Sv: Mjuka hoppgjordar

Nej hon skrev att det var korkat att fråga specifikt efter en MÄRKESGJORD - inte att det var korkat att ställa frågor.

jag har inte skrivit nåt dumt sen anklagas jag för att ställa korkade frågor. Jag skiter fullständigt i om någon tycker jag ställer dumma frågor jag har rätt att fråga vad jag vill. Varför ens svara i tråden om man tycker det är korkat? Jag kan fråga efter världens dyraste Hermes sadel prydd med diamanter som går på över en miljon undrar om det stör ännu mer?;)

Så här löd mitt inlägg:

Jag måste bara fråga, varför måste du ha en "märkes-gjord"? En märkeslös duger väl minst lika bra m den är mjuk, och oftast får man tusen gånger mer för pengarna! :bow:

Så, varför måste det vara en märkesgjord?

Jag undrar bara eftersom jag tyckte det lät ganska korkat!! ...och snobbigt med för den delen! :crazy:

Diana

På det svarar du såhär:

ursäkta så om någon ställer en fråga så är det korkat? Skriver du likadant till alla som visar sina märkesträns? Jag menar ett välkänt märke! därmed behöver den inte kosta 4000 kr men oftast är dom välkända märkena dyrare och ju mer välkända märkena är desto fler känner till dom gjordarna och har sett/känt/äger dom. Det är ganska svårt att hitta gjordar i strl 145 överhuvudtaget är ute efter en snygg och mjuk oftast är det dom dyrare märkena som gör såna gjordar.Behåll dina dryga kommentarer för dig själv.
tack alla ni som gett tips!

Det jag ville få fram med mitt inlägg är varför du inte bara frågade om vanliga, mjuka hoppgjordar, alltså vilket märke som helst! Butet som Hööks! Fattar du?
Det jag tyckte lät korkat var just att det var tvunget att vara ett speciellt välkänt märke...
Men du får tolka det hur det vill. Detta är endast min åsikt. Och detta är ett diskussionsforum, va?

Och nej, jag skriver inte så till alla med märkesträns eftersom jag vet att dom antagligen har köpt just det tränset av en anledning. Dom var kanske ute efter en speciell egenskap som just det tränset hade?

Du får kalla mina kommentarer dryga om du vill... Det skiter jag faktiskt i! Det visar endast att du inte tål att ifrågasättas... :crazy:

Diana

det roligaste av allt är att du först gav mig ett tips och sen efter att ha funderat några timmar kommer på att du stör dig på min fråga.

Du kanske borde lära dig att man inte alltid ska säga det man tänker.
Du kunde nöjt dig med frågan du ställde men nejdå du var bara tvungen att lägga till att det var korkat och snobbigt:grin:
Alltså var det ingen fråga du ville ställa du var bara ute efter att slänga skit.

Jag gav tips, men undrar varför det promt måste vara en märkesgjord... Är det så konstigt?? :crazy: Får man inte lov att fråga eller?

Diana

Det spelar väl ingen roll om hon vill ha en märkes gjord eller inte?:confused:

Då vet man ju iallafall vad det är man får för pengarna, och man kan (oftast!) vara säker på kvaliteten.

Sen så vet jag inte vad du får "snobbigt" ifrån?

Det spelar väll ingen roll om hon vill lägga ut pengar på en bra sadelgjord?

Väldigt märkligt.

TS

Pessoas är helt:love:

Kan tilläggas att dyrt är inte alltid bäst..

Nej men oftast är det ju det... ofta tillverkat av läder av bra kvalitet som håller längre om man sköter det rätt. Men även bra läder kan bli fult och håller sämre om man inte sköter grejorna rätt.

Men har bara dålig erfarenhet av ex Chetak som ju är något slags budgetmärke. Hade haft sadelgjorden i 2 månader och använt den enbart vid hoppning. helt plötsligt under en hoppträning släpper sömmarna till den ena stroppen, livsfarligt ju:mad: Vet flera som haft liknande problem samt även med problem att de olika fästena som är till för martingal/brösta helt plöstligt släppt....

Så när det gäller just sadelgjord skulle jag hellre lägga till några hundra och köpa en av bra märke, det tjänar man på i längden eftersom man slipper köpa ny så ofta!

Nja, har aldrig haft några billiga lädervaror med bättre kvalitet än de dyrare - däremot finns de många billiga produkter som är förvånadsvärt bra. Problemet är att kvaliten är så olika på grejorna, ibland skär de lädret på rätt håll och ibland fel...

Åter till ursprungsfrågan; Den mjukaste gjord jag har är från Prestige, gillar deras gjordar skarpt!

ser att flera här har rekommenderat Prestige, vet dock ingen ridsportaffär som har deras gjordar, någon som vet om dom finns någonstans på nätet?
Undrar också om någon har testat någon av Equipes gjordar med magplatta? Har en martingal därifrån som jag är väldigt nöjd med.

Kolla CWD, supermjuka och kanonkvalité. Finns på www.sporthorses.se. Dyra men väl värda priset! Annars finns ju alltid amerigo som är himla mjuka

Tror att de flesta som säljer deras sadlar kan ta hem en sådan gjord till dig. Min är helt SUPER, ser som ny ut fast den är ca 4 år gammal:laugh:Vet inte riktigt vade de kostar,men kanske runt 2500 eller nått sånt!

Guy Chanel har också super bra mjuka gjordar, min kompis har en och den tycker jag är helt super. skulle vilja ha en sådan själv.
Kan skicka ett PM om en affär där du kan köpa en, om du vill.

Hej, själv har jag en prestig* och ser att många har rekomenderat den, hur mjuka som helst, men om hästen/ponnyn hoppar väl och slår i magplattan mkt kommer den snabbt se förstörd ut.

Min är mjuk och go för ponnyn men inte den snyggaste, då yttermaterialet också är mjukt så alla repor och i slag syns tydligt. Kan vara bra att veta, om jag hade vetat att den blev så förstörd på utsidan hade jag aldrig köpt den...

Liknande trådar

Kropp & Själ Det är ju populärt med olika mjuka "gele"leksaker, men jag letar efter en specifik sådan! Jag råkade för en tid sedan på en loppis...
Svar
5
· Visningar
400
Senast: escodobe
·
Tävling Kan en slutmätt d ponny som har växt till 155cm i mankhöjd bli storhäst? Om den skulle tävla på ponnytävlingar i hoppning, kan då den...
2
Svar
25
· Visningar
1 944
Hoppning Det finns en tråd för dressyren så det behövs en för hoppningen också. Laget meddelades igår och det blir samma ryttare som i Tokyo och...
53 54 55
Svar
1 084
· Visningar
51 992
Senast: fio
·
Dressyr Tips på bett till hispanoarab med liten munhåla. Import som 7-åring, riden på kandar med mycket stöd. Kontroll av mun vid ankomst...
Svar
12
· Visningar
839
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka