29 år och vill tävla c-ponny. Nya regler för unghäst?

Sv: 29 år och vill tävla c-ponny. Nya regler för unghäst?

Precis som Alexandra W säger så är min ponny redan mätt och slutmätt. Dessutom är det bara under en övergångsperiod som han skulle tävlas av mig, sen är det tänkt att min syster ska ta över om ett år eller två och då ska han bli ponny igen:laugh:

Vad jag var rädd för (eftersom han är.. eh lite maxad:angel:) om han skulle gå som stor häst är att han måste mätas om innan han får bli ponny igen men det verkar inte så som tur är:idea:

Däremot kommer min sista fråga till er TR experter: Är det alltså så att man kan starta avd B ända upp till 130 på ponnytävling?

Vad jag har förstått av tidigare inlägg är det dock så att man bara får starta upp till 120 som storhäst när det är en ponny?

Däremot kommer min sista fråga till er TR experter: Är det alltså så att man kan starta avd B ända upp till 130 på ponnytävling?

Vad jag har förstått av tidigare inlägg är det dock så att man bara får starta upp till 120 som storhäst när det är en ponny?

Nej, avdelning B finns bara upp till Msv B (1,20 m). (Och för den delen Msv B+5.) Inte i Msv A eller Svår.

Tar du upp en ponny till häst är det 1,20 m som standard, kan få rida 1,30 m om du fått dispens.

Enligt TR finns avd B till 1.30/Msv B..det var TR jag citerade ur.. Skulle dock klargjort att 1.30 angivelsen gäller häst, och Msv B-angivelsen gäller ponny =)

Ja, att det finns till 1,30 på häst är jag medveten om. Min angivelse inom parentes på 1,20 m är då höjden på klassen för D-ponny, som väl var det som det gällde här.

Jo, jag riktade mig mer till silverkatten, att jag skulle förtydligat när jag citerade ur TR att 1.30-angivelsen gällde häst. Det var ju pga mitt citat hon missförstod, det du fick rätta =)

Nu är det bestämt att han ska gå som storhäst i alla fall:laugh: Får försöka söka dispens om det skulle bli aktuellt att rida 130 men det får bli när den dagen kommer:d

Liknande trådar

Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
818
Senast: Ketrawzc
·
Dressyr Undrar lite hur det är ang att tävla med unghäst. Tävlat för ut, men 0 koll på hur det är med unghäst. Det gäller en 4åring. Vet att de...
Svar
5
· Visningar
1 324
Senast: Reville
·
Tävling Hej! Jag har ett ”problem”. Min C-ponny valack är jag igentligen för lång för då jag är 173cm och väger runt 54kg.. problemet är att jag...
Svar
10
· Visningar
1 939
Senast: nullo-modo
·
Hoppning Hej! Jag har en b-ponny som jag ridit in och håller på att utbilda. Hoppar just nu banor på 80 cm hemma och har varit ute på några pay...
2
Svar
31
· Visningar
6 502
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar