Barn

Om och kring barn och att vara förälder. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Småbarn Vi står i begrepp att välja förskola till hösten, för en ettåring och en treåring, och har två alternativ, men väldigt svårt att välja...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 519
Senast: Tora
·
Övr. Barn Jag har klurat i flera dagar på hur jag ska formulera rubriken, men inte kommit på något vettigt - så nu får det bli som det kan. Lade...
Svar
8
· Visningar
2 187
Senast: Sjalen
·
Småbarn Har en 4 årig dotter som "alltid" sovit ganska bra, dock ej det senaste 7-8 månaderna... Hon somnar i sin egen säng utan bråk eller...
Svar
8
· Visningar
1 262
Senast: Trolla
·
Småbarn När har era barn börjat svara på frågor? Har någon upplevt att ett barn inte förstår vad en fråga är? Mitt barn är 3,5 och är hemma...
2
Svar
32
· Visningar
14 487
Övr. Barn Jag letar efter cd-skivor med alfabetssånger och alfabetsmemory, även alfabet att ha på väggen. Ett klassiskt "skolalfabet" typ. Majas...
Svar
3
· Visningar
1 567
Senast: Anna
·
Övr. Barn Är gravid i v 10. Jag har fast jobb och trivs bra. Förutom att det är en bit att köra... Har funderingar på att söka nytt jobb närmare...
Svar
13
· Visningar
5 777
Senast: Fila
·
R
Övr. Barn Vad kan ni rekommendera för snygga mammabyxor? Jag är ute efter ett lite snyggare par som passar på kontor och helst inte för dyra. De...
Svar
10
· Visningar
1 558
Senast: lilstar
·
Gravid - 1år Förmodligen den enda tråd jag kommer starta under föräldrar ;) Jag har en vän i USA som ska ha bebis någon gång i början på nästa...
2
Svar
22
· Visningar
3 330
Senast: lewellyn
·
Övr. Barn Hur många barn i mellanstadieålder får/kan en person ha hand om under tre eftermiddagstimmar? Ingen annan vuxen/personal finns i...
2
Svar
27
· Visningar
2 536
Senast: Luff
·
Övr. Barn Jag vet ju att det finns både socialsekreterare och familjehem på Buke, så ni får gärna svara utan att "hänga ut" era klienter (säger...
Svar
1
· Visningar
907
Senast: Amha
·
Gravid - 1år Använder mig av annat nick, om någon vet vem jag är så var snäll och håll det för er själva. Jag sitter i en rävsax, är gravid i...
2
Svar
25
· Visningar
8 200
Senast: cirkus
·
Småbarn Rasmus 15 mån hade slutat, det fick utmärkt att ge bara vatten. Men sedan blev han förkyld och fick välling ett par gånger nattetid...
Svar
6
· Visningar
1 411
Senast: orion_x
·
Gravid - 1år Hur var det för er? Red ni under graviditeten? Hur länge (antal månader)? Har suttit och diskuterat det med andra, de ansåg att det är...
2
Svar
35
· Visningar
3 979
Senast: Kallebus
·
Småbarn Har nästan slut på välling, kommer inte iväg till affären nu, Men har välling sedan Isak drack det, men den är från 2010, kan man...
Svar
6
· Visningar
1 657
Senast: Mirre
·
Övr. Barn Hörde nåt intressant på radion idag, samtidigt som tekniken går fram med stormsteg och alltfler kommer att kunna få barn i framtiden...
2
Svar
22
· Visningar
3 044
Senast: Görel
·
Småbarn Vi har bokat en vecka nere i spanien i sommar och tänkte flyga ner. Ska bo i lägenhet som vad jag förstått ska ligga ganska nära...
2
Svar
28
· Visningar
5 289
Senast: Abova
·
Övr. Barn Jag vet att jag har rätten på min sida, att jag bara vill ha det på pränt, men ändå är jag så jäkla orolig för vad som händer när...
Svar
17
· Visningar
3 632
Senast: Sonic76
·
Övr. Barn Letar efter en ny jacka till sonen och behöver lite tips. Han behöver en som funkar när overallen blir för varm, men det är för kallt...
Svar
19
· Visningar
2 049
Senast: Brandgul
·
Småbarn Hur gör ni? Rasmus ligger på 39gr nu och jag funderar på om han ska ha filt eller inte. Täcke känns som att det blir för varmt, lägga...
Svar
2
· Visningar
3 767
Senast: TinyWiny
·
Småbarn Hur löser man när barnet är sjukt men blir hysterisk så snart det blir frågan om att ta medicinen på något sätt. Sitter de och dricker...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
16 805
Senast: Snuffsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridkjol