Sv: resa

jag svarar ang. mjölkallergi, om det kan hjälpa sa heter det
alergia a proteinas de leche pa spanska. Det är faktiskt lätt att hitta sojamjölk i vanliga livsmedelsaffärer (mercadona, dia, eroski och lidl har definitivt) och i en del kan du ocksa hitta leche de almendras (mandelmjölk) eller leche de arroz (rismjölk). Jag har ingen tvaaring (men en tvamanaders som jag just nu sitter och ammar pa en tagstation i tyskland pa vag till belgien=) men jag har bott manga ar i Spanien sa om du behöver ngt annat tips säg till =) hoppas ni far en härlig semester!

Åh vad bra. Det ska jag skriva upp.

Vilken typ av uv-skydd bör vi ha? Sittvagn skulle visst redan finnas i lägenheten. ( en vän till min sambo som äger den)

När det gäller uv-kläder, är hel dress eller tvådelat bäst?

Tack alla för alla superbra svar och tankar i tråden

Jag vet inte alls vad det heter eftersom vi lånade, men det var som en tunn vit filt med gummiband längs kanterna som man liksom trädde över vagnen.

Jag hade aldrig åkt utan vagn!
Vi var på mallis i somras med våran då 1,5 åring. Köpte en babyjogger city mini för ändamålet och den var guld värd att ha med tycker jag. Köpte även en väska till den. Den stora sufletten hjälpte mycket tycker jag! hade även ett uv skydd/myggnät och det kändes bra när lilleman sov i vagnen.

Vi hyrde även en bil med bilstol (från uthyraren Centauro), men de kunde man bara ha framåtvända om inte barnet vägde typ 9 kilo och min pojke vägde mer än så... värt att tänka på också?

edit,
jag hade en heldress med långa ärmar och 3/4 dels ben till Jack, + en sån där ful UV-keps som han hatade så vi hade en vanlig solhatt.
uv skyddet till vagnen tror jag du kan hitta i vilken babybutik som helst, det var mamma som köpte mitt men hon köpte nog det på barnens hus eller nån av de andra största kedjorna.

Senast ändrad:

Jag har ju en fin babyjogger city elite som sittvagn. Den har ju stor och bra sufflett med. Ska man ta med den eller satsa på en resesulky typ cicco?

Om du inte tanker resa relativt ofta de narmaste 1-2 aren, sa hade jag nog tagit den som du redan har. Jag har rest med tvillingvagn (Urban Jungle) manga ganger utan nagra som helst problem och den lar ju vara ratt mycket storre an din Babyjogger. Den fick inte plats i nagra pasar eller vaskor sa vi "band" alltid ihop den med stark tejp vid incheckningen, det gick bra det med!

Jag tog med mig 2 åriga sonen till thailand i vintras och eftersom sambon var hemma och passade djuren vill jag inte gärna vara utan "avlastning" och en bärsjal eller sele i värmen hud mot hud med en 2 åring, nja!

Så jag köpte en begagnad Mclaren på blocket med fullt liggläge ( guld värt) och lång sufflet, som jag inte behövde vara så rädd om och tog med.

Den var även kanon på flygplatsen, bara man sa till fick jag köra den enda fram till planet både dit och hem, vilket var extra skönt.
De lastade in den med passagerarna och jag hade den direkt mär jag klev ur planet så den slapp klämmas runt bland bagage.

Den användes hela tiden väl på plats, ner till poolen, ut på stranden och till resturangerna och shopping på kvällen, när sonen blev trött fällde jag ner ryggstödet och han sov gott och jag kunde äta i lugn och ro eller gå och strosa!

Skulle aldrig komma på tanken att inte ha en smidig sulky med mig och denna var kanon och används nu här hemma som extravagn i bilen

Har tagit reda på att det finns en vagn där nere. Får se men hoppas vi klarar oss med den:)

Jag skulle försäkra mig om att det är ett vettigt liggläge på den då, att bara ha en sittvagn som barnet inte kan sova i skulle jag själv tycka var tämligen meningslöst.

Liknande trådar

Fritid Jag ska flyga för första gången på flera år, och minns inte hur man gör. Har bokat utan incheckat bagage. Har en elektronisk biljett på...
Svar
19
· Visningar
803
Senast: warg
·
Kropp & Själ Jag trodde aldrig att det här problemet skulle uppstå! Jag går på semester om två veckor och har inte någon plan för min första vecka...
2
Svar
30
· Visningar
1 310
Senast: Rie
·
Fritid Hej Om en vecka ska jag och mannen flyga till Storbrittanien och ingen av oss är särskilt vana vid att resa, så jag tänkte kolla om det...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 385
Senast: KesoNeso
·
Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
1 556
Senast: Queen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kräkningar
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈