Adoptioner

Sv: Adoptioner

Det är klart att det är ett problem, men de har ju föräldrar och familjer, man kan ju inte bara ta barnen från deras familjer. Om barnen är sjuka eller svälter så ska man väl ge dem mat och mediciner, inte adoptera bort dem? Tänk dig själv ifall ditt barn blev sjukt, och när du åker till akuten med det så tar man barnet till adoption istället för att ge det vård. Det skulle ju vara helt sjukt. Man kan ju inte ta människors barn bara för att de är fattiga.

Jag tror inte att det behövs någon mängdadoption såsom du påstår. Däremot tror jag att hela världen behöver bli mer jämlik och mer rättvis. Och det är många steg dit innan vi kommit så långt att alla människor kan försörja sig själva, och under tiden får vi rika hjälpa till så gott vi kan till de som inte har det så bra. Det innebär inte att vi ska ta hand om deras barn rent fysiskt i våra hem, det innebär att vi skänker tid och pengar till att se till så att de människorna får en bättre vardag och ett sätt att försörja sig på.

Försörjning är ena sidan av problemet, moral den andra. I många av givarländerna är det fortfarande skamligt för ogifta kvinnor att föda barn, därför känner sig många ogifta mödrar tvugna att lämna bort sina barn trots att de kan ta hand om dem eftersom de inte vill bli utstötta av samhället.

Liknande trådar

Småbarn Här på forumet finns ju människor med olika erfarenheter, och jag skulle vilja ha lite hjälp och råd från er som har erfarenhet av...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
9 691
Senast: Hyacinth
·
F
Gravid - 1år Jag behöver hjälp med att redan ut tankar, känslor och få perspektiv. Skriver denna tråd under annan nick. Något jag egentligen inte...
2
Svar
24
· Visningar
6 618
Senast: TinyWiny
·
C
  • Låst
Övr. Barn Jag har läst å läst å läst..;) Blir mer och mer övertygad om att min längtan till barn "redan nu" vid snart 21-års ålder är...
Svar
14
· Visningar
1 281
Senast: Cizzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama