Vi umgås oftast utan barnen, eftersom hennes barn inte har något utbyte av att träffa andra barn, och det i vilket fall är lättare att prata utan småbarn att hantera samtidigt. Jag har träffat hennes barn mer än hon mina, dels eftersom de vill skydda barnet från smitta, och våra barn på dagisbarns vis ofta är lite snuviga eller på annat sätt inte är helt kärnfriska.
Sen, med två barn, heltidsjobb, ridning - varken jag eller min man har möjlighet att träffa vänner på kvällar och helger efter nån ordning längre, då skulle vi aldrig vara hemma tillsammans. Det går inte att hinna allt, helt enkelt.
Nej det förstår jag också. Då får vi hoppas att ni hittar tillbaka till varandra så småningom. Jag höll upp kontakten med min bästa vän när hon precis fått barn för hon gick så helt upp i det att hon inte hade tid eller lust (och jag hade svårt att bli gravid och tyckte det var sådär roligt att hela tiden få höra hur snabbt och lätt allt hade gått). Men nu har vi kommit förbi det där och är tillbaka som det var från början - minus tiden då, som det alltid är brist på...