Sv: Rida gravid
Jag är en av dom som får svår abstinens och klättrar på väggarna om jag inte får rida och vara i stallet
Sambon gillar inte hästar alls men insåg det omöjliga i att få mig därifrån.
Jag har haft medeljobbiga graviditeter med mycket illamående och foglossningar. Konstigt nog har jag mått bättre i fogarna av att rida men sämre av att mocka, köra bil och jobba (trädgårdsarbetare)
Har båda graviditeterna ridit hela tiden och tävlat fram till v21 resp v27.
Min häst som är rätt tuff har förstått att han måste uppföra sig och har bockat snällt på rakt spår där jag inte haft minsta problem att sitta kvar
Efter första förlossningen som gav ett antal stygn så red jag efter två veckor. Tjejen som skulle rida min häst hade skadat sig och vila var inget alternativ. Första veckan var det mycket lätt sits men i alla gångarter
Andra graviditeten var jag övertygad om att gå över tiden (igen) så jag red ut en bra runda på fm, tog in hästarna vid femtiden i full storm med lätta värkar och sonen föddes strax efter tio på kvällen
En vecka efter åkte jag ut till stallet för att klappa på pållen men det slutade med att jag sadlade på och red ut och galopperade honom eftersom han skrämt medryttaren så att hon inte vågade rasta honom ordentligt.
Hade tänkt starta första klassen efter tre veckor men hästen fick en lättare hälta så det fick vi skjuta på.
Nu är pojkarna 6 och 2, är ofta med i stallet men det var mycket lättare när man bara hade en. Dessutom är pojk nr2 en riktig buse som sällan kan vara stilla.
Med rätt rutiner och upplägg så går det bra. Hästen rids som minst fyra dagar i veckan och tävlas så ofta jag har råd.