Barn

Om och kring barn och att vara förälder. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Småbarn Nu kanske jag är löjlig igen, men jag (inte sambon) har börjat få kaos morgnar med sonen. Han vägrar byta kläder, att få av honom...
Svar
7
· Visningar
1 733
Övr. Barn Jag skulle vilja höra andras erfarenheter av att bli förälder när man har sjukersättning dvs icketidsbegränsad "sjukpension". Det kan...
Svar
10
· Visningar
6 100
Senast: Klockmalvan
·
Övr. Barn Då sambon och jag fått godkänt av läkare 1 av 2 att skaffa barn så börjar ju funderingarna komma. Senaste funderingen är tygblöjor. Är...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 645
Senast: Brandgul
·
Gravid - 1år Socialstyrelsens rekommendationer förmedlades på nyheterna idag. Spädbarn ska sova på rygg, med napp i egen säng. Jaha. Så vi som har...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 671
Senast: golit
·
Övr. Barn Läste precis att det är många skolor/ förskolor som vill ha fotoförbud på tex lucia och avslutningar i skolan pga att bilder sprids på...
2
Svar
29
· Visningar
2 779
Senast: golit
·
Övr. Barn Nu gråter jag faktiskt på riktigt :( Jag vet ju inte historien bakom detta, men faktum kvarstår - INGEN KOM :cry...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
6 207
Senast: cirkus
·
Övr. Barn Vi är ju lite senare än alla andra med detta, men har fått veta att farfar köpt ett Wii mini som barnen ska få i julklapp. I paketet...
Svar
4
· Visningar
715
Senast: Brandgul
·
Övr. Barn På dotterns dagis har de några supersmarta åklappar som man spänner fast på rumpan på barnen, så de kan bara springa upp för backen o...
Svar
0
· Visningar
785
Senast: Trolla
·
Övr. Barn Någon som har några bra tips om var man kan hitta enfärgade t-shirtar i bra kvalité? Tänkte göra en t-shirt med eget tryck på till en av...
Svar
6
· Visningar
1 351
Senast: ameo
·
Gravid - 1år Är gravid i v 12+4. Var på en arbetsplats där jag fick som uppgift att ge en man Finasterid. Jag tar tabletten i handen och lägger den...
Svar
3
· Visningar
1 341
Senast: Freddie
·
Övr. Barn Nya rön visar att det är ökad risk för för tidig födsel och spädbarnsdöd redan när mamman passerat 30, inte 35 som man sa förut. Det...
2
Svar
32
· Visningar
3 563
Senast: Hiddeous
·
Övr. Barn Rubriken säger allt. Vad sjutton gör jag nu? Jag är av högst egoistiska skäl helt omedgörlig på den punkten. Jag vägrar släppa taget...
Svar
9
· Visningar
3 904
Senast: anhe
·
Gravid - 1år Jag har en god vän som jag tror behöver hjälp. Jag vet bara inte vad jag ska göra, så jag hoppas att någon här kan hjälpa. Min vän...
Svar
6
· Visningar
1 435
Senast: TinyWiny
·
Övr. Barn Jag har hamnat i ett läge där jag gått från att absolut inte vilja ha fler barn (har två på 4 och 7 år), till att jag aktivt överväger...
2
Svar
20
· Visningar
3 898
Senast: Fiffi1
·
Småbarn Hur länge väntade ni mellan barnen? Varför? Hur har ni känt inför andra som skaffat tätt osv. Jag har mycket blandade känslor...
Svar
8
· Visningar
2 678
Senast: lovehorses
·
Övr. Barn Vad gillar flicka, 5 år, och pojkar, 7 och 9? Jag letar efter billiga småsaker, inget märkvärdigt. Jag har aldrig träffat barnen...
2
Svar
23
· Visningar
3 216
Senast: mandalaki
·
Gravid - 1år Hela överdelen av ryggen, axlar och nu även en hel del över bröstet pryds av illröda prickar. Enligt läkaren ”gravid acne” det är liksom...
Svar
0
· Visningar
893
Senast: Mayalv
·
Småbarn Vid vilken ålder anser ni att det är lagom att små barn börjar sova över hos farmor eller mormor? Hur har ni gjort med era barn? Vad är...
2 3
Svar
52
· Visningar
18 160
Senast: Badger
·
Småbarn Igår när jag kom och hämta N så hade han ett stort bett över ena kinden och rivsår på den andra. Han och en annan i samma ålder (~2)...
2
Svar
21
· Visningar
3 666
Senast: Bubbla
·
Småbarn Ni med små nyfikna barn, hur gör ni med julgran i år? R här hemma är på allt, verkligen allt! Det klättras och rivs ner grejer stup i...
Svar
4
· Visningar
1 609
Senast: AgentCarter
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka