Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har valt att aldrig lägga ut mina barn på nätet. Därför blir jag mycket irriterad när någon annan gör det med namn och bild.
Om nu bilderna från luciatåget smiter ut på nätet gör det i sak inte så mycket. Eftersom de inte brukar finnas ute på nätet är det ju bara personer som vi träffar IRL som vet att det är de :-)
Men hur jävla svårt är det att låta bli att lägga upp bilder nätet??? Typ svårare än att låta bli. Om nu någon klistrar in bilder i ett album struntar jag helt i.
Det tycker jag är ok, da känns det mer som kontrollerade former och man vet vart foton kan dyka pa. Men just pa facebook och bloggar känns inte helt bra för mig.
kl
Jag tycker det är trakigt att det ska behövas ett förbud. Jag kan inte första hur man kan lägga upp bilder pa andras barn pa facebook/blogg/eller vad det nu är utan att veta att det är ok för föräldrarna. För mig känns det som en självklarhet men tydligen är det inte sa därför tycker jag att det är ok med fotoförbud.
Läste precis att det är många skolor/ förskolor som vill ha fotoförbud på tex lucia och avslutningar i skolan pga att bilder sprids på sociala medier. Vad tycker ni? Själv är jag väldigt kluven för det är ju samtidigt väldigt kul med bilder som minne när barnen blir större.