Hade inte du läst nästan varenda våldtäktsdom? I så fall är det obegripligt att du ställer den frågan, med tanke vad schablonbeloppet för kränkning vid våldtäkt är.
Jag trodde att du läst BRÅ-rapporten om detta? Det är den jag refererar till.
Det är snarare så att kvinnor inte anmäler om de får en snedvriden bild av rättsväsendet.
Låter helt sjukt, har du målnumret? Det finns domare som är olämpliga och kommer ibland domar som är helt uppåt väggarna. Men jag upplever att de sticker ut och får uppmärksamhet(och välförtjänt kritik) just eftersom de är undantag.
De borde få 100 000, men det får de inte, ofta med hänvisning till utebliven fysisk skada
Jag har lst BRÅ rapporten och tycker inte slutsatserna är godtagbara. BRÅ har gjort både en hel del bra och några ännu värre saker än denna rapport. Vi håller inte med varandra. Det första man måste göra är att ändra systemet istället för att ändra kvinnorna
Jag tycker ju personligen typ släng in skiten i fängelse, även om det skulle vara jag själv som blev felaktigt dömd.
Men om inte på det sättet, att det fanns andra åtgärder man kunde ta till.
Föra in folk i misstankeregistret är en sak. Och att ha span på män som återkommer.
Bättre offerstöd
Mer information om vad brist på bevis innebär till allmänhet
Förebyggande arbete o skola
Bystander träning
Kvinnor anmäler redan nu i liten utsträckning. Stigma och skuld torde vara de största orsakerna. Polisen har blivit betydligt bättre, men rättssystemet, nja, inte mycket.
Detn ligger i min 2014 eller 2015 mapp möjlige 2013 eller 16 ska googla, den blev lite känd.
Tycker en del domare blivit bättre, men det visar ju snarare på att de andra suger.
Snippanfallet kan jag instämma i att den avviker, där finns det andra konstigheter i handläggningen, tror det var pengar där till domaren där