Blivit biten på dagis

Sv: Blivit biten på dagis

Mmm bitas när man är översvallande glad minns jag (det var bara svårt att beskriva, det är det som kliar lite i tänderna). Minns inte bitas som arg (bara skället och retsamheten).

Sv: Blivit biten på dagis

Jag har varit med om detta tre gånger.

Första gången var det min äldsta dotter som blev biten av sin fars kusin, båda barnen var då i 1½-års åldern. Ett rejält bett på kinden var det, helt oprovocerat. Min dotter var länge skeptisk mot det bitande barnet men inte mot andra barn. Båda barnen är idag 19 och ingen av dem har några men eller bokstäver :)

Andra gången var min yngsta dotter som blev biten av en kompis, ett rejält bett i underarmen, också det helt oprovocerat. Kompisen var då i 2½-årsåldern, min dotter ett drygt år äldre. Barnen är idag 9 och 10 år gamla och jättebra kompisar, inga bokstäver för det bitande barnet.:)

I båda dessa fall har jag fått förklarat att det inte är helt ovanligt att en del barn bits. Ofta små barn när de blir frustrerade av en eller annan anledning och inte lyckas förmedla det på något annat sätt.

Tredje gången något av mina barn blev bitna var dock en heeeelt annan sak. Då handlade det om yngsta dottern som då var 9 som blev biten av ett barn i 8-årsåldern. Också det ett rejält bett på insidan av överarmen. Det grundade sig i att min dotter sagt åt detta barn att inte tränga sig i en kö, varpå detta barn flyger på min dotter och börjar slåss, dottern försöker värja sig och håller upp armarna och det andra barnet biter då dottern...:mad: Detta barn har absolut en diagnos av något slag...det har även hänt andra incidenter...

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 596
Senast: Grazing
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
25 397
Övr. Barn Eskilstuna djurpark förra helgen och Astrid Lindgrens värld den här och mina pojkar 3 och 6 år har varit till sig av lycka! Har under...
2 3
Svar
48
· Visningar
5 782
Senast: Sel
·
Hundträning Jag har upptäckt att min hund, som inte alls är en vaktig ras, har börjat bete sig lite vaktigt mot/för mig. Han vaktar mig mot barnen...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
13 837

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Utreda för allergi eller inte

Hästrelaterat