Den här tråden väcker känslor hos mig!
När jag var liten (6-8?)hittade jag en fin äggkopp i en affär, den ville jag köpa till min pappa som fyllde år.
Mamma gav mig en peng, och jag ställde mig i kön, för att handla alldeles själv! Jag var stolt och förväntansfull i kön. Mamma stod kanske 15 meter bort.
När det blev min tur, blev jag helt enkelt totalt ignorerad. Personen i kassan tog kunden bakom mig, som i sin tur bara stövlade in framför mig. Jag minns hur liten och osedd jag kände mig. Självklart tog det inte många sekunder innan mamma redde upp situationen, men för mig var det för sent.
Jag har en NPF och jag har än idag, 30 år senare, svårt för att handla ensam. Det är knäppt hur mycket en sån grej kan förstöra.
Alltså ser jag till att ALLTID möta barn som interagerar med mig, trots att jag själv helst undviker människor.
Att inte bli sedd är en sån hemsk känsla, det vill jag inte att nån ska behöva vara med om.
Sådant existerade inte när jag jobbade som kassörska. Aldrig i helvete att jag hade låtit någon vuxen tränga sig före, så pass med pondus hade jag även då att jag kunde säga till.