Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Skulle någon gång i framtiden ev vilja betäcka stoet med en quarter. Men hon är travare. Finns det någon/några hingstar som inte enbart...
2
Svar
32
· Visningar
3 738
S
Avel Jag har sökt fakta om härstamningen på mitt halvblodsvalack. Han är efter Lester. Det är jätte svårt att hitta fakta och bilder på alla...
Svar
1
· Visningar
733
Senast: Görel
·
Avel HUR rider ni era dräktiga ston?? Mitt sto är på 90 dagar nu. Själv är jag ute i skogen ett par tre ggr per vecka i ca 1 timme, men...
Svar
4
· Visningar
912
Senast: JustMe
·
A
Avel Har ett Westfalen-sto som är linjeavlad på Samber: Sambuco B (Samber) - Pandur (Praefecus **) - Samber - Rigoletto (Ramzes *) som jag...
Svar
5
· Visningar
1 112
Senast: neferra
·
Avel Jag har ett mycket fint varmblodssto som jag funderar på och betäcka..En kompis till mig köper nu en polsk hingst som hon hämtar i Polen...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
11 796
Senast: ameo
·
Avel Idag har Ruby ätit av denna växten: Fräken! Hon fick tydliga förgiftningssymptom och var mkt vinglig när jag hittade henne. Fick...
2
Svar
32
· Visningar
4 248
Senast: trip
·
Avel Tänkte det kunde vara roligt med en tråd där man kan jämföra sina -05or med varandra, ge kommentarer på exteriör och framför allt...
Svar
5
· Visningar
1 034
Senast: JohannaB
·
M
Avel Har ett sto som det verkar ha gått troll i! Hur jag än gör så blir det inget föl. I år blev hon dräktig på första försöket, men kastade...
Svar
7
· Visningar
1 121
Senast: Welsh
·
Avel Hej alla Ny här på avel. Jag undrar om någon vet vad det kostar att betäcka med Guiness. Samt om han bär på fuxanlag. MVH SUSAN
2
Svar
26
· Visningar
6 225
Senast: pastejja
·
Avel Måste det vara precis dygn 18 eller? Det blir nämligen i midsommarhelgen och då lär det väl vara svårt att få till det. Ung hur mycket...
2
Svar
23
· Visningar
3 009
Senast: Elshaya
·
P
Avel Läste på Hippson.se om 3årstesten, men ska de verkligen hoppa uppsuttna? Det har jag jag aldrig fattat, Eller läst:o Om någon annan har...
6 7 8
Svar
148
· Visningar
10 118
Senast: lil-sis
·
Avel jag har ett sto som är registrerad i ASRP, hon är en korsning mellan RW/ox och har fått typkod 35/02. vad innebär det? jag skulle...
Svar
6
· Visningar
934
Senast: Camomill_
·
M
Avel Hej! fråga 1.Jag har ett sto som har väldigt mycket exem. Är det rätt att ta föl på henne då? fråga 2. är det mycket synd om fölet om...
Svar
7
· Visningar
1 111
Senast: Madicken_H
·
L
Avel Jo det är så att jag har funderat på att betäcka mina ston nästa år. Hingstarna är redan utsedda men nu undrar jag om vad man ska fråga...
Svar
2
· Visningar
696
Senast: Masse
·
M
Avel Nu vill jag veta skillnaden??? :confused: Vad är skillnaden mellan Premiering och Utställning. Kan föl bara visas på fölmönstring...
2
Svar
22
· Visningar
2 217
Senast: KLNF
·
Avel En kompis har ett sto som hon har tänkt betäcka och funderar nu på vilken hingst hon ska ha! Stoet i fråga är korsning varmblod/russ...
Svar
1
· Visningar
762
Senast: SusieQ
·
Avel Har ett sto efter Democritos 648, och jag vill så gärna veta mer om den hingsten. Hur var han att hantera? Är nyfiken på hans...
Svar
19
· Visningar
1 415
Senast: vaggvisa
·
Avel Hej!... Om pappan till ett föl är korsning mellan Varmblod/Nordsvensk och mamman till fölet är ett Varmblod.. Kommer fölet i sånna fall...
Svar
6
· Visningar
723
Senast: Elshaya
·
C
Avel Kan ni berätta allt ni vet om Breeders Trophy? Jag funderar på att anmäla Wilmas föl till det, men behöver få lite mer kött på benen och...
Svar
1
· Visningar
791
Senast: Henchen
·
A
Avel Någon som vet ngt om denna halvblodshingst? Ev. ngn bild?
Svar
3
· Visningar
1 179
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Spegelreflekterande fönsterfilm
  • Mata inte Trollen
  • Sytråden del 4

Hund, Katt, Andra Djur