Premieringar, mönstringar och utställning

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare martina
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 22
  • Visningar Visningar 2 217
Sv: Premieringar, mönstringar och utställning

Ja du måste anmäla till en premiering. Förut kunde man göra det på utställning men inte längre.

Och om du vill visa henne i år så får du snabba på, sista anmälningsdatum kan vara nu i dagarna beroende på vart du bor.

Kolla på www.svehast.se

Idag var vi i Tvååker för att få stamboksfört vårt 14 åriga "gamla" tävlingsto. Eftersom jag redan visat hennes(hittills enda) avkomma på fölmönstringen-03, så räckte det att hon visades.

trots hennes ålder så delades poäng ut, vilket jag uppskattade mkt.

Håkan Ström(premieringsdomaren) var mkt positiv och berömde oss för att ha ett mkt välbevart sto i "toppskick"... sådant värmer!

Så numera har hon G1 (tidigare AB?) för sina tävlingsprestationer! :d

Jag tycker att fler borde visa sina hästar på premieringarna!!! det Känns som att många "bara bryr sig om meriter på tävlingsbanorna" numera... men visst skall väl en renrasig häst vara stamboksförd!!!
Eller är det jag som är gammalmodig? :confused: :crazy:
Måste stona haft föl för att stamboksföras? Har ett xx sto som jag vill sbf inom asvh undrar hur det går till ngn som vet? /Katja

Jag förstår inte.. Kollade på SH sida och hittade inte sto regl. för halvblodsston. Vart hittar man det? På asvh eller..

Liknande trådar

Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 642
Senast: Mabuse
·
Kultur Reflekterar lite har besökt Gripsholms slott, Livrustkammaren och Stockholms slott och tidigare har jag också gått guidad tur på...
Svar
5
· Visningar
616
Senast: CaisaCax
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
4 108
Senast: Lavinia
·
L
Juridik & Ekonomi Jag undrar två saker om polis anmälningar och sånt om nån här vet det! Och jag vill inte disskutera om VARFÖR jag undrar domhär sakerna...
2
Svar
20
· Visningar
2 661
Senast: gulakatten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka