Kommer fölet att dö??

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare rubytoo
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 32
  • Visningar Visningar 4 248
Sv: Kommer fölet att dö??

Håller verkligen tummarna för att detta går bra. Har du fått någon indikation på hur lång tid det tar innan faran för abortering pga detta är över?

Vi vet inget alls om detta och vet vet inte heller. Igår togs det lever prover på henne

Den boken gillar jag :D

Men tyvärr säger giftinformationscentralen något annat :crazy:

Man kan fråga sig varför hon väljer att käka en giftig växt?:crazy:
Hästar brukar sky det som "pesten"...

Jag hade en unghingst(fjording) som åt massor med liljekonvaljer!! han var satt på ett relativt magert bete o åt dessa över stängslet...
alla var så himla förvånad att han verkligen åt dem.

han blev väldigt förgiftad men efter snabb vet.vård o dyra behandlingar:eek:blev han helt återställd.

till TS hoppas det går bra med stoet o dräktigheten
prillan

Vet inte om jaghar missat någon annan tråd.
Men undrar hur det har gått för ditt sto och för hennes dräktighet?

Håller tummarna för att allt är väl med dem igen!

Stoet är helt kry nu och den underliga hältan hon haft på det ena frambenet har försvunnit helt :confused:

Hon hade under längre tid knaprat i sig växten så hon hade en konstig hälta på höger fram där det såg ut som om hon inte kunde föra fram benet riktigt, vi visste inte att det ahde samband med förgiftningen förens hon behandlades för den.

Nu är hon helt ren igen och travar och skuttar i hagen helt utan besvär :bow:

Fölet vet vi inte än, skall snart in på 90 dagar

Hon hade under längre tid knaprat i sig växten så hon hade en konstig hälta på höger fram där det såg ut som om hon inte kunde föra fram benet riktigt, vi visste inte att det ahde samband med förgiftningen förens hon behandlades för den.

Mitt äldre ( 24 år) arabsto, var mycket halt på ena fram för ett par veckor sedan, jag tänkte inte ens tanken att det kunde vara något annat än att hon sträckt sig eller fläkt sig. Men hon gick väldigt konstigt, kunde inte föra det halta benet rakt fram, den kom in i kors över det andra, som hon sedan fick kompensera med, så hon gick i zick-zack!Hon blev förvånansvärt snabbt bra, från blockhalt till ren på tre dagar i liten hage. Jag ska gå ut och titta efter åkerfräken!

Skönt att stoet mår bra i alla fall och så hålls här tummar för att fölet också gör det!!

Liknande trådar

M
Träning Okej, så här är de: Jag har en 4-årig fd. travare. När jag var och provred honom, var ahn världens lättaste 4 åring. Ägaren sa att hon...
Svar
5
· Visningar
839
Senast: Nussikan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Lymfangit
  • Stora shoppingtråden III