Ultraljud-dygn 18 eller..? Flytta.. när?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare arna
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 23
  • Visningar Visningar 3 009
Sv: Ultraljud-dygn 18 eller..? Flytta.. när?

Jag vet att det gjorts med "rätt resultat" på dygn 15 vid några tillfällen och enstaka tillfällen vid dygn 14.

Hmm så om man skulle göra dygn 14 exempelvis så är det iaf inte helt tillförlitligt?

Mitt sto är Ul på dygn 14 och enligt den vet så ska man kunna se det på dygn 10 men då är det inte 100% säkert (men det är det ju inte i alla fall).

Mitt sto är Ul på dygn 14 och enligt den vet så ska man kunna se det på dygn 10 men då är det inte 100% säkert (men det är det ju inte i alla fall).

Intressant. Anledningen till att jag vill göra så tidigt är att om hon INTE är dräktig så vill jag åka i väg på en tävling, och den ligger på en söndag, och den råkar vara på 15:e dygnet. (så besvikelsen inte känns så stor) Då måste jag såfall göra UL på fredagen, alltså 13:e dygnet. Hoppas ju naturligtvis att hon är dräktig.. Men jag är lite av en pessimist :p
Jag ska ringa veterinären i morgon och höra vad han säger, ni får gärna fortsätta tycka och komma med råd och synpunkter.

Jag kommer inte att göra förrän på dygn 25 för då passade det både mig och veterinären (hon kommer ut till mig). Om det sen är ett föl ska jag göra ett till vid 90 dagar, då jag har 90-dagars avgift.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka