Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Äldre Min sambo fyller snart år och varje år har jag idé-torka och köper en whiskey (och nått mer typ strumpor)som han i och för sig vill ha...
Svar
10
· Visningar
900
Senast: nickan1
·
Samhälle På Bukefalos har vi diskuterat kvinnosyn. Anders Borg har prisats av feminister för att han deklarerat att han är feminist och för sin... 21 22 23
Svar
448
· Visningar
27 742
Senast: Korven
·
Relationer Hej Buke…. I helgen träffade jag en barnfamilj som jag alltid sett som jämställda. Efter en diskussion blev jag lite uppgiven. När jag... 15 16 17
Svar
328
· Visningar
16 760
Senast: Amha
·
Kropp & Själ Någon här som har en ställbar säng och vill berätta hur sömnen blir? Jag funderar lite på att köpa en, för att kunna höja benen och sova...
Svar
2
· Visningar
287
Senast: Laa
·
Samhälle Vad finns det för sevärdigheter i Helsingborg? Tänker att någon här på buke borde veta vad det finns. Något som man hinner med över en... 2 3
Svar
41
· Visningar
2 489
Kropp & Själ I grunden har jag Seborroiskt eksem , mjällexem. Även i ansiktet, men jag kan hantera det med Aloe vera- hudkräm. Men åter till... 2
Svar
33
· Visningar
5 045
Senast: Badger
·
Äldre Som en spinoff på min fråga om hur länge man ska spara på papper: efter vilket system sorterar du? Nu har jag gjort en pärm för varje år...
Svar
13
· Visningar
946
Äldre Jag följde det här receptet igår, eftersom jag hade gott om tomater och potatis. Det blev aptrist.... Mjuka grönsaker med citronsmakande...
Svar
7
· Visningar
1 162
Senast: ptr
·
Äldre Dagens udda fråga. Jag ska flytta och har kommit över ett billigt parti flyttkartonger som behöver hämtas imorgon. Då jag saknar bil så... 2
Svar
20
· Visningar
4 543
Senast: Araminta
·
Relationer jag och min man har haft våra motgångar men hänger ändå ihop, vi har snart klarat av två år som föräldrar. Även om det varit med nöd och... 3 4 5
Svar
89
· Visningar
19 372
Senast: rutans
·
Trädgård & Växter Har ett elefantöra (krukväxt) hemma som jag tycker har väldigt bleka blad. Vad kan det bero på? Övervattning? Näringsbrist?
Svar
4
· Visningar
4 965
Senast: Idas
·
  • Låst
Relationer Jag måste få höra era åsikter om det här. En god vän och hennes två barn blev medbjudna till mitt och min mans sommarställe för några... 22 23 24
Svar
463
· Visningar
32 342
Senast: LenaH
·
Äldre Självfallet vet jag vad taco är, men vad utgör dess essens? Är det kryddningen eller är det sättet att äta, dvs. lägga upp maten på... 2 3
Svar
59
· Visningar
3 889
Senast: svea
·
Äldre Jag har inga finare skor, går i sneakers alltid. Nu har jag börjat gilla klänningar och inser att ett par boots skulle kunna vara bra... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 457
Senast: Vogue
·
Kropp & Själ Igår besökte vi Ikea ihop. Vi hade pratat på telefonen dagen innan om att vi skulle äta där och jag skulle hämta henne från hennes jobb... 2 3
Svar
52
· Visningar
4 783
Senast: coolia
·
Tjatter Ok, nu är det kris på allvar! Det brinner i hjärnan och jag behöver er hjälp! Har precis sett klart Big little lies och det tog mig...
Svar
13
· Visningar
1 279
Senast: Habina
·
Relationer Skulle vilja ha input från er här som är så bra på att se och analysera olika strukturer och tankemönster och som inte bara viftar bort... 2
Svar
37
· Visningar
2 888
Senast: Hedinn
·
IT & mobiler Någon här som är bra på datorer? Min C: hårddisk är nästan full & jag hittar inte vad det är som verkar ta så enormt mycket plats...
Svar
9
· Visningar
1 355
Senast: Migo
·
Äldre Skulle ni kunna tänka er att låna till konsumtion (bil/båt/möbler/resor etc) med bostaden som säkerhet, dvs höja bolånet för det... 11 12 13
Svar
258
· Visningar
12 777
Senast: Sonic76
·
Äldre När jag pluggade tog jag fullt lån ett tag fast jag inte behövde det. Jag sparade lånet på ett sparkonto så nu har jag typ 100 000...
Svar
15
· Visningar
2 010
Senast: StandByMe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka