Snurrfian
Moderator
Min dotter är 15 år, jag tillåter inget festande med alkohol, men frågan har inte varit uppe till diskussion heller. Men hon får träffa killar och tjejer för fika, varför inte liksom? Däremot vill jag inte att hon hänger på stationen sent på kvällarna och väljer att hämta henne istället för att hon ska åka buss hem. Sina fickpengar bestämmer hon helt över, hennes fonder är hon med och funderar på, hon är intresserad men känner sig inte tillräckligt kunnig än. Jag räknar kallt med att hon flyttar hemifrån när hon börjar på universitet/högskola även om hon själv än så länge säger sig vilja bo kvar hemma. Men jag anser att det är viktigt att få ta hand om sig själv.Sen undrar jag också hur vanligt egentligen är att 20 åringar till 100% bestämmer om allt i sina liv. Absolut när man är 23-25. Men när man är 19-20, brukar man verkligen få bestämma över pengar helt själv? Brukar ens föräldrar ens tillåta att man festar? Träffar killar för en fika? Etc. etc?
När jag fyllde 20 hade jag bott själv länge, jag bestämde allt själv utan några inblandningar av vuxna.