Skriver under på det
Spot on. Om garagehängaren inte gör det för att hen mår dåligt (dra sig undan är ju klassiskt och kan vara både depression, att hen själv inte mår bra i relationen, mm) utan för att vederbörande trivs bäst ensam i garaget, då har man ju ett problem. Men om det ligger i personligheten kan det ju inte vara nåt nytt..?
Klippte ut dessa stycken då jag hade kunnat skriva dem själv. Min sambo var den mest omtänksamma jag mött och jag har alltid känt mig så trygg med honom, han är den som alltid kunnat se på mig direkt om jag mått dåligt (har kronisk smärtsjukdom) och han har alltid alltid stöttat. Folk vill gärna tro att man hade en massavarningssignaler innan barnet kom men i vårt fall kan jag ärligt säga att jag inte sett några alls vad gäller den biten. Även här kan han låta barnet ligga och gråta och blir till och med irriterad på mig om jag springer upp.
Vet att en del män (jag har försökt kolla upp en massa iom situationen här) kan ha svårt att anknyta i början, men att de kan komma ikapp sedan även om det är mkt svårare om barnet föredrar mamma. Dock är ju frågan hur länge man ska vänta.. här tänkte jag till bebis är ca året, tills dess måste vi ha kommit fram till om det funkar. Jag vill inte ha en treåring som inte förstår varför pappa är helt ointresserad. Min far hade väldigt svårt att se mig (föredrog dessutom mitt syskon) och jag kämpar fortfarande i vuxen ålder med min självkänsla, att jag är helt prestationsfixerad och har svårt att känna att jag duger. När min far dog i förtid kraschade jag nästan eftersom jag hann ju aldrig få det där erkännandet, jag hann aldrig duga. Det tog tid att inse det här men det hjälper tyvärr inte så mkt att den medvetna delen av mig vet varför jag gör som jag gör, när det sitter så djupt. Och jag vill verkligen inte överdramatisera på nåt sätt, alls, många har smått frånvarande/ointresserade föräldrar och blir inte alls hämmade på nåt sätt. Men jag tycker man kan ha det i bakhuvudet när man funderar över sin framtid, att det trots allt kan ha betydelse för litens framtid hur partnern behandlar honom.
Kan vara mycket svårare att göra nåt åt än man tror.. Eller så tycker han att han gör jättemycket jämfört med hur hans föräldrar var. Har du tagit upp just den frågan?