Om man inte förstår sig på fasanslutningen på en spis så kan man ringa någon som jobbar med fasanslutningar. Det är inte livsviktigt att kunna den saken då det finns de man kan betala för att få hjälpen man behöver. Spisen har inga känslor och kan inte bry sig om ifall det är du eller en elektriker som fixar anslutningen. Det är däremot livsviktigt för ett barn att bli omhändertaget och älskat. Det är inget man kan betala någon för att göra. Om något är viktigt för en själv eller för någon man själv har satt till världen så tar man reda på hur de fungerar. Dvs. det man behöver kunna lär man sig. Att inte veta hur man tar hand om sitt barn är en sådan viktig sak, därför lär man sig det. Man fortsätter inte föra vidare gammal skit utan man bryter med det gamla destruktiva mönstret och slår sig in på en bättre väg. Det är ens skyldighet mot barnet man har satt till världen.TS och hennes karl är inte ni, alla har olika bakgrunder och förutsättningar.
Jag tycker inte att hans beteende är bra. Men jag tänker inte ställa mig i kören om att han är dum i huvudet än. Han kan mycket väl vara lika inkompetent gällande barn som jag gällande fasanslutning på en spis... Av någon anledning kan karln, pappa, brorsan och alla kollegor den saken och ingen av de kvinnor i min närhet jag frågat. Varför? Möjligen för att kvinnor inte förväntas ska behöva veta sådant. Och ni nu som kunde , det var ett exempel.