Dagboksinläggsrubrik

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är uppgiven. Försöker inget längre.

Jag har åter kontakt med vårdteamet. Men jag upplever inte att jag får någon hjälp. Inget blir bättre.

På fredag är det tänkt att jag ska sövas för provtagning. Det kommer inte att fungera för jag får knappt något stöd alls efteråt.

Jag klarar inte av att vara i närheten av provtagna människor och nu ska jag själv vara den provtagna. Jag är lovad lugnande när jag vaknar efter narkosen, men tvivlar ändå på att jag kommer att klara det.

I måndags fick jag samåka med en provtagen människa. Jag hade helt sjuk ångest och började till slut att gråta och slå mig själv i ansiktet med mobilen. Det blev inga märken av slagen så det finns inga bevis på att jag har slagit mig själv.

Vården tycker att jag även i fortsättningen ska åka med provtagna människor. När jag inte klarar det så blir jag ställd på gatan. Vården verkar tycka att jag är en trotsig 3-åring när jag sätter mig ner och gråter för att det är en samåkning. De ser inte att jag inte kan. Att jag är oförmögen att klara det kravet.

På fredag är det tänkt att jag ska klara mig ensam efter provtagningen, med bara lite lugnande. Ingen hjälp eller stöd på kvällen och natten. Och psykakuten kan heller inte hjälpa. För jag kan inte ta mig dit eller hem när jag måste samåka. Jag är skitstressad över att jag nu inte ens har akuten att vända mig till.

Jag är skiträdd.

Idag har jag legat på soffan eller i sängen hela dagen. Orkar inte ens försöka med något längre. För det är ingen idé.

Ringde vårdteamet i hopp om att få hjälp och stöd, men det blev ingen skillnad.

Och melatoninet är slut.
 

Om den här tråden fick sin rubrik utifrån att jag inte skulle låsa den på grund av att den avvek från ämnet så hjälpte det inte.

Jag väljer att låsa den nu då jag anser att TS bör lägga mindre tid här på att ställa liknande frågor och få liknande svar.
Kanske TS behöver försöka ta till sig de svar som varit bra och ignorera de andra.
Samt på andra sätt försöka må bättre, vilket självklart inte är enkelt, men jag tror vi gjort vad vi kan här på Bukefalos och det kanske vore bäst med en lite längre paus härifrån.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tänkte jag kunde ha en egen tråd att uppdatera i istället för att drälla inlägg överallt i forumet och på dagbok. För att göra en...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
14 965
Senast: Sasse
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Har svårt att klura ut vad som är bra för mig och vad som är rimligt, så jag skriver ned mina funderingar för att se om det blir...
2 3
Svar
44
· Visningar
9 191
Senast: Dimmoln
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Öppet brev till dig tidigare helt friska person mellan 20-40 år. Har du hosta? Feber? Känns det tungt att andas? Då kan du har...
2
Svar
28
· Visningar
5 211
Senast: CarEr
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok För en vecka sedan fick vi ett samtal. Min svärfar hade blivit plötsligt jättesjuk och blivit inkörd till sjukhuset. Vi satte oss i...
2
Svar
20
· Visningar
3 575
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp