I grunden har jag Seborroiskt eksem , mjällexem. Även i ansiktet, men jag kan hantera det med Aloe vera- hudkräm.
Men åter till hårbotten, om det går typ 3 dagar mellan jag tvättar håret, så börjar det klia. Om jag somnar med blött hår så kliar det dagen efter. Hanterbart.
Men dom sista månaderna så kliar det konstant i hårbotten i nacken, känns som att jag har en del skorpor där. Tyvärr har jag gett upp VC , vi har 15 mil till hud och jag orkar inte åka dit igen.
Jag använder mig av ett frisörschampo för känslig hårbotten, har använt fungoral och en till sort från apoteket, fungerar bättre än vanliga schampon, men inte tillräckligt.
Jag har inte mjäll, och typ 75% av hårbotten känns normal.
Husmorstips mot exem? Något som går att ha i håret alltså, skadar ju inte om det går att ha i ansiktet, där jag har väldigt känslig hud. Jag är överlag en torris
dock med akne..
Jag provade äppelcidervinäger härom dagen, har dock bara gjort det en gång, så vågar inte säga något om det.
Och just det, det blir bättre om jag inte äter kolhydrater, men just nu orkar jag inte nolla det..