Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Juridik & Ekonomi Med anledning av min systers plötsliga död för en och en halv vecka sedan och därefter min familjs sedvanliga drama och bråk, som...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
9 142
Fritid Eftersom postnord sen några år tillbaka lagt ned sin postförskottstjänst för privatpersoner så funderar jag nu på vad det finns för...
Svar
5
· Visningar
2 988
Senast: kolblakkur
·
Samhälle Jag har blanketten framför mig, och har förstått att jag och pappan ska skriva under, men att det räcker att en av oss åker med sonen in...
Svar
11
· Visningar
2 408
Senast: Fibusen
·
Juridik & Ekonomi Jag försöker hjälpa en släkting över telefon att göra en banköverföring, från hennes Handelsbanken till ett konto på Avanza (jag har...
Svar
2
· Visningar
1 032
Mat Jag söker lite inspiration på enklare asiatiska rätter. För visst måste det finnas fler som gillar den typ av mat? Jag har hur som haver...
2
Svar
28
· Visningar
2 518
Senast: MJLee
·
Hemmet Har en whirlpool toppmatad maskin som kom med lägenhetköpet i december. Sköljmedelsfacket är nog inte rengjort sen förra ägaren:arghh...
2
Svar
24
· Visningar
2 413
Senast: Halcyon
·
Hemmet Vi har en 200 cm kyl/frys i köket, som vi behöver byta till ett kylskåp. För att utnyttja tillgänglig höjd upp till överskåpet vill vi...
Svar
6
· Visningar
774
Senast: Snubbelfot
·
Samhälle Jag har som alla andra just nu, ett pass som snart går ut. Vi tänkte oss att bila i Europa i sommar, och vara tillbaka till Sverige...
2
Svar
31
· Visningar
2 214
Senast: Myrten
·
  • Omröstning Omröstning
Juridik & Ekonomi Lite konstig rubrik kanske men jag menar så här: Du får ett rabatterbjudande på 10% Hur mycket rabatt i kronor tycker du isåfall är...
2 3
Svar
56
· Visningar
7 822
Senast: Pegasus63
·
Juridik & Ekonomi Hm, märklig rubrik men... Min bank är smått hopplös att få svar från så medan jag (o)tåligt väntar slänger jag in en fråga här: Min...
Svar
4
· Visningar
613
Senast: Scata
·
Kropp & Själ Visste inte riktigt vart jag skulle lägga den här tråden, moderator får gärna flytta om den har hamnat fel. Lyssnade på Söndagsinterjun...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 542
Senast: Trasten
·
Kropp & Själ Skulle behöva lite tips… Runt år 2000-2001 kanske så blev jag sparkad i ländryggen i en fotbollsmatch, oprovocerat. Jag ramlade framåt...
2
Svar
22
· Visningar
2 359
Senast: illusion
·
IT & mobiler Det går såklart att läsa datortidningars tester för att komma fram till vad som blir ett bra val (nu är säkert de flesta kända...
Svar
0
· Visningar
296
Senast: Anacondas
·
Kropp & Själ Jag är förkyld men har successivt blivit bättre. Igår kände jag mig i princip symptomfri och var tvärsäker på att jag kunde jobba på...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 106
Senast: Kiwifrukt
·
Tjatter Min kära mor fyller 70, dagen efter mors dag. Har verkligen ingen aning om vad jag ska ge tantaluringen. Hon spenderar.sina dagar med...
Svar
6
· Visningar
608
Senast: Sel
·
Fritid Här fortsätter vi att diskutera resor! Destinationer, boenden, sevärdheter, restauranger, you name it!
8 9 10
Svar
196
· Visningar
14 430
Trädgård & Växter Jag köpte flera dahliaknölar från ett känt och respekterat företag. Förvarade dem ett par månader i sina påsar, mörkt och svalt. Satte...
Svar
4
· Visningar
752
Senast: Otherside
·
Kläder & Bli fin Jag är bjuden på bröllop där klädkoden är Sommarfin. Frågan är, måste man bära klänning som tjej? Jag känner mig aldrig bekväm i det men...
2
Svar
21
· Visningar
1 974
  • Låst
Trädgård & Växter Dags att starta trädgårds- och odlingstråden för 2022.
99 100 101
Svar
2 017
· Visningar
86 268
Senast: ameo
·
Kropp & Själ https://www.aftonbladet.se/a/MLrBGE Är det bara jag och närstående som upplever att svensk sjukvård fokuserar för mycket på det i...
Svar
15
· Visningar
1 404
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp