Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Kläder & Bli fin Finns det ens en vettig att få tag på längre? På relativt kort tid har vi i detta hushåll lyckats ha sönder "rakdelen" på en sån här...
Svar
0
· Visningar
460
Senast: Cattis_E
·
Samhälle Jag har länge undrat hur man bedömer vilket nummer man ska ringa. 112 vid pågående brott eller akut fara. 11414 om det inte är pågående...
2
Svar
37
· Visningar
3 012
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ Finns det något receptfritt sätt att höja blodtrycket? Jag dricker ca 1-3 liter om dagen så vätskebrist borde inte vara problemet. Maten...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
5 480
Senast: Scata
·
Kropp & Själ Kära kära allvetande Buke, vad vet ni om diklofenak -tabletterna Eeze? Går de inte ens att få på recept längre ? De har fungerat...
Svar
10
· Visningar
1 179
  • Låst
Skola & Jobb Är det när man klarar ett jobb, men inget annat i livet? Eller ska man orka med hushållet och det som är kvar av orken är arbetsförmåga...
34 35 36
Svar
700
· Visningar
50 706
Senast: Gunnar
·
Skola & Jobb Hej! Jag står i kvalet att flytta till min studentstad eller bo kvar hemma en stund till och spara pengar en tid. Det tar 1h 20 minuter...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 728
IT & mobiler Hur räddar jag den? Jag har lagt den i solen ett par timmar men när jag försökte starta den var den heldöd. Tänkte fortsätta torka den...
Svar
12
· Visningar
1 223
Senast: Sonic76
·
Trädgård & Växter Någon som vet vad detta är? Sprider sig snabbt i ett eftersatt hörn av min trädgård.
Svar
5
· Visningar
654
Senast: Catsu
·
Samhälle Att folk blir lurad både vid köp och sälj hör man ju ganska ofta. Nu antar jag att det är någon som provar lura mig men jag kan inte...
2
Svar
31
· Visningar
2 994
Senast: Is
·
Samhälle Idag försvann anhörigas rätt att säga nej till organdonation. Det ska vara den avlidnas vilja som gäller. Det blir också tillåtet att...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
9 222
Senast: Badger
·
Mat Vild chansning: har någon bakat parmesankex till champagne? Med en skivad pimentooliv på? Någon i Murphys familj har gjort det. För 20...
Svar
1
· Visningar
451
Senast: VLMF
·
Fritid Till hösten börjar jag plugga behandlingspedagog (distans) i Sundsvall. 22-23 augusti ska vi vara på plats i Sundsvall och jag har...
Svar
10
· Visningar
759
Senast: Calmiche
·
Kropp & Själ Som rubriken säger, vad har ni lärt er om er själva genom åren? Det kan vara allt från något smått, som att ni faktiskt inte gillar...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
4 823
Senast: EmmaBovary
·
Relationer För min mentala hälsas skull så söker jag objektiva tolkningar kring det nyligen utbrutna WW3 mellan mig och min karl. Konflikten...
19 20 21
Svar
410
· Visningar
40 540
Juridik & Ekonomi Det är mycket prat om att räntorna kommer höjas. Vad ska till för att sparräntan ska öka från 0?
Svar
9
· Visningar
705
Senast: Lilla
·
Kropp & Själ Tjoho alla olycksfåglar med erfarenhet av tejpade sår. Jag fick ju ett sår tejpat i torsdags kväll av farbror doktorn. Jag fick lova att...
Svar
12
· Visningar
950
Senast: Luff
·
Tjatter Jag har (av förklarliga skäl), inte åkt tåg eller kollektivt de senaste åren. Nu har jag märkt att människor tycks prata i mobilen eller...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
10 000
Hemmet Var kan jag få tagit en sån här? Eller egentligen, ett bakstycke till en sån. Den lossnade häromdagen och jag blir tokig på att den...
2
Svar
29
· Visningar
1 568
Senast: sthu
·
Kropp & Själ Nån som testat Flawless legs? Eller sån sten som ska ta bort hår? Typ en sån...
Svar
2
· Visningar
672
Senast: Tonto
·
Kropp & Själ Jag hade nog verkligen behövt någon form av antidepp men frågan är vad? SSRI och SNRI har inte gjort någon skillnad. Just nu äter jag...
Svar
14
· Visningar
1 542
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka