Hur vet du att du inte skulle klara av studentkorridor?Tack för alla svar!
Just i den här staden är det dyra boenden tyvärr och kan kommer inte klara av tex studentkorridor eller liknande.
Jag har flyttat hemifrån flera gånger till olika städer osv och haft både bostadsrätt och hyresrätt, flyttat hem igen tillfälligt för att spara pengar.
Jag har även häst vilket gör att flytta till en större process och även en större kostnad.
Just nu har jag minimalt med kostnader...
Jag bodde i andra hand något år och undvek korridor för att jag trodde det skulle vara otäckt och rörigt och inte alls min stil. Kände mig lite illamående inför idén. Flyttade ändå efter övertalning in i en och det passade mig helt perfekt. Det var väldigt trevligt och bra och precis lagom nivå på umgänge. Man behövde inte prata med någon om man inte ville och hade ett stort kök för sig själv. Men ville man ha sällskap så var det på väldigt avslappnad nivå. Aldrig trångt eller jobbigt som att försöka navigera någonting litet. Toa och dusch hade man egen. Jag upptäckte en del nya saker om mig själv och vad jag trivs med och skulle absolut inte vilja ha missat den grejen.
Och om du tänker att du kan pendla nära alla dagar i veckan för att plugga måste du ju kunna pendla ett par dagar i veckan åt andra hållet för att rida, om du har medryttare eller förälder till hästen. (pendlat typ 1,5 timma med tåg för att rida har jag gjort och det är typ funktionellt ett par år, men inte kul i längden såklart, men det är nog lite roligare än att missa all samvaro med studiekamrater.)
Senast ändrad: