Då var väl utrustningen trasig då. Om det inte finns något blodtryck så är man död eller iallafall så gott som, det kan ju ibland gå att återuppliva.Inte enligt läkarna och sköterskarna som försökte mäta mitt blodtryck vid inryck 82....
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Då var väl utrustningen trasig då. Om det inte finns något blodtryck så är man död eller iallafall så gott som, det kan ju ibland gå att återuppliva.Inte enligt läkarna och sköterskarna som försökte mäta mitt blodtryck vid inryck 82....
Ja eller chock förstås. Men det lär man märka.Då var väl utrustningen trasig då. Om det inte finns något blodtryck så är man död eller iallafall så gott som, det kan ju ibland gå att återuppliva.
Meh alltså va? Du har ju helt enkelt ingen aning om vad du pratar om. Du hittar på eller så har du missförstått.
Nja, de gav upp efter en timme eller så, fast militärens utrustning på den tiden var väl inte den bästa. Så antagligen var jag väl död under det året jag gjorde lumpen enligt er två experter....Då var väl utrustningen trasig då. Om det inte finns något blodtryck så är man död eller iallafall så gott som, det kan ju ibland gå att återuppliva.
Det var du nog då. Eller så är det som vanligt att du lever i din egen värld.Nja, de gav upp efter en timme eller så, fast militärens utrustning på den tiden var väl inte den bästa. Så antagligen var jag väl död under det året jag gjorde lumpen enligt er två experter....
Du kan prova googla. Man behöver inte ens vara expert för att förstå att du hittar på.Nja, de gav upp efter en timme eller så, fast militärens utrustning på den tiden var väl inte den bästa. Så antagligen var jag väl död under det året jag gjorde lumpen enligt er två experter....
Ptja en stallkompis har galet lågt blodtryck och puls och både röker och snusar och hens läkare tycker att om hen funderar på att sluta så borde hen tänka ett varv till. Första gången någonsin jag hört en läkare förespråka rökning och snusning.Rimligt råd ändå..
Hahahah jag försökte sluta snusa tvärt. Kunde knappt röra mig, blodtrycksfall konstant. Blev extremt emotionell och nästintill psykotisk också.Ptja en stallkompis har galet lågt blodtryck och puls och både röker och snusar och hens läkare tycker att om hen funderar på att sluta så borde hen tänka ett varv till. Första gången någonsin jag hört en läkare förespråka rökning och snusning.
Oj så pass.Hahahah jag försökte sluta snusa tvärt. Kunde knappt röra mig, blodtrycksfall konstant. Blev extremt emotionell och nästintill psykotisk också.
Nu har jag istället projekt "lång och långsam utfasning".
Om du hade hört det direkt från läkaren hade du nog hört något annat än din stallkompis misstänker jag. Som rökare/snusare har man miljoner ursäkter för att fortsätta röka och hör vad man vill höra (been there, done that). Morsan min, gick så långt att hon till och med förnekade att man kan få KOL av att röka. Riktigt så mycket levde inte jag i förnekelse, men tusen skäl för att få ta den där ciggen, det hade jag. Det slutade med lungcancer och för tidig död för mamsens del tyvärr.Ptja en stallkompis har galet lågt blodtryck och puls och både röker och snusar och hens läkare tycker att om hen funderar på att sluta så borde hen tänka ett varv till. Första gången någonsin jag hört en läkare förespråka rökning och snusning.
Zombier (levande döda) i svenska armén har nog aldrig förekommit, mytomaner däremot har de uppenbarligen inte avsagt sig..Nja, de gav upp efter en timme eller så, fast militärens utrustning på den tiden var väl inte den bästa. Så antagligen var jag väl död under det året jag gjorde lumpen enligt er två experter....
Jag förstår också att inget av det är vettigt att hålls med men hen har så väldigt låg puls och BT att det där skräpet håller det på en vettig nivå men visst skulle man eg kunna medicinera istället .Om du hade hört det direkt från läkaren hade du nog hört något annat än din stallkompis misstänker jag. Som rökare/snusare har man miljoner ursäkter för att fortsätta röka och hör vad man vill höra (been there, done that). Morsan min, gick så långt att hon till och med förnekade att man kan få KOL av att röka. Riktigt så mycket levde inte jag i förnekelse, men tusen skäl för att få ta den där ciggen, det hade jag. Det slutade med lungcancer och för tidig död för mamsens del tyvärr.
Hoppsan, nu spårade jag ur. Jag ber om ursäkt TS
Jag lovar att jag försöker så mycket jag bara kan men ångesten sätter stopp för allt jag vill göra och jag kan inte tvinga mig igenom denTS försök kämpa på. Ta dig ut med hunden 20-30 min/gång. Försök.
Rostemackor brukar bli krismaten när jag inte får i mig något annat/inte har något jag vill ha hemma. Stuvade makaroner brukar också gå ned men då måste jag ha mjölk hemma vilket jag inte alltid klarar av att hantera utan dricker upp allt på en gång. Jordgubbscheesecake och hallonmousse funkar alltid men dels måste jag ta mig till butiken först vilket skapar ångest och dels är det både onyttigt och dyrtVad kan du alltid äta? Finns det något?
Ang näring, skulle det fungera med en soppa i frysen som bara är att värma? Om man mixar lite olika grönsaker, blandar i kokosgrädde, färska kryddor (går fint med fryst) och groddar (viktigt) så kan man frysa in den som den är - kall. Denna går fint sedan att värma i micron och fixa något drickbart / ätbart på väldigt kort tid. Jag toppar med rostade frön och olivolja (finare kallpressad). En klick creme fraishe eller färskost gör det hela ännu godare. Kan det fungera så skriver jag gärna ner recept. Denna soppa ger massor med näring
Jag har fått samma råd av läkare. Jag ligger också på 90/60 för det mesta och jag käkar glatt salta balkar och kallar de för medicin.Jag kör stenhårt på saltlakrits
Rostmackor kan vara jättebra mat beroende på bröd. Har du tex ett ljust bröd gjort på virvelmalet helt ölandsvete så innehåller det mer näring än valfritt grovt bröd oftast. Tror du att du orkar baka om brödet är ett rör ihop och häll i form?Rostemackor brukar bli krismaten när jag inte får i mig något annat/inte har något jag vill ha hemma. Stuvade makaroner brukar också gå ned men då måste jag ha mjölk hemma vilket jag inte alltid klarar av att hantera utan dricker upp allt på en gång. Jordgubbscheesecake och hallonmousse funkar alltid men dels måste jag ta mig till butiken först vilket skapar ångest och dels är det både onyttigt och dyrt
Tack! Tror tyvärr inte jag kommer kunna äta den dock
Snackpots och nyttiga soppor har jag hela skafferiet fullt av men är inne i en period när jag inte alls kan äta det
Stuvade makaroner brukar också gå ned men då måste jag ha mjölk hemma vilket jag inte alltid klarar av att hantera utan dricker upp allt på en gång.