Ja, det känns verkligen hopplöst Jag har tjatat om terapi i flera år utan resultat. Jag har fått tips om ett ställe som kanske kan hjälpa men det är några mil bort och jag har helt enkelt inte orkat ta tag i det för det känns som att jag ändå är ett hopplöst fall eftersom jag knappt klarar någonting även om jag vet hur/vad jag bör göra. Jag har totalt noll styrka och självdisciplin att stå emot och kämpa mig igenom ångesten. Byta vårdcentral har jag inte provat för även det känns hopplöst eftersom ingen bryr sig
Jag tar redan 7,5-10 mg stesolid och 5-15 mg attentin mot ångesten om dagen så tror inte det finns så mycket annat där att sätta in. Det funkar rätt så bra så länge ångesten inte är för stark, men minsta lilla antydan till ångest så ger jag upp direkt för jag klarar verkligen inte att hantera den. Det har gått så långt att jag har ångest för att jag är rädd för att få ångest
Har du utforskat 1177 när du är inloggad? På min kan jag både byta vårdcentral och skicka självremiss till KBT. Utan att man behöver prata med någon.