Lyan
Trådstartare
Nej precis. Så jag hade verkligen behövt kunna dricka vatten men jag får nästan kväljningar av det Finns inget annat än saft jag har hittat som gör att jag kan dricka vatten men kommer inte att ha råd att köpa så mycket saft som behövs för att kunna dricka tillräckligt mycket.Om du varken ätit eller druckit vore det snarare märkligt om du hade haft ork för att gå ut. Rostmackor funkar fint som krismat! Har du någonting på mackorna? Skulle det kunna funka att göra röror (som du kan frysa in i portioner att ta fram när krismackan ska ätas) att bre på? Kan bres tunt om det är obehagligt med smak eller konsistens. I rörorna kan du då få in lite sånt som är bra att få i sig.
Oftast har jag bara smör för jag har svårt att ha godare saker hemma för då kan jag inte sluta äta istället. Ibland har jag majonnäs eller skagenröra på dem men inget av det är ju särskilt nyttigt tyvärr
Fiberrost har jag för mig att brödet jag äter heter. Det är lite mittemellan ljust och grovt bröd. Baka bröd kommer nog inte funka Kan få hjälp av boendestödet men tveksamt om det hade funkat ändåRostmackor kan vara jättebra mat beroende på bröd. Har du tex ett ljust bröd gjort på virvelmalet helt ölandsvete så innehåller det mer näring än valfritt grovt bröd oftast. Tror du att du orkar baka om brödet är ett rör ihop och häll i form?
Risgrynsgröt i tub? Kan det vara tillräckligt lika annat du gillar för att det ska fungera?
Om du gillar mousse, har du provat att göra mousse på proteinpulver? Jag gör chokladmousse på Huels black måltidsersättning och vatten och många tror det är helt vanlig mousse från motsvarande Ekströms. De har en smak som är jordgubb och grädde, kanske den är rätt smak att göra mousse på?Den ger ju lite mer näring än vanlig mousse tänker jag. (Förlåt om jag trampar på någon tå genom att föreslå detta)
Risgrynsgröt äter jag ibland. Det är gott men brukar alltid glömma bort att det finns så det kan vara ett försök att köpa hem lite för det har väl rätt lång hållbarhetstid har jag för mig
Det har jag inte provat men det kan helt klart vara värt att kolla upp!
Jag brukar koka makaronerna för sig och såsen för sig och sedan bara blanda ihop allt med ketchup. Det är snabbt och lätt men för gott för att jag ska kunna ha mjölk hemma hela tiden.Jag lyckas aldrig med den klassiska varianten att stuva länge i mjölk, så jag gör annorlunda. Koka makaronerna som vanligt och häll av, sen tillbaka i pannan och på med en liten skvätt matlagningsgrädde (jag tar Oatly iMat, funkar kanon och den har lång hållbarhet i kylen). Låt puttra ihop en liten stund till lagom krämighet, sen är det klart. Men det kanske blir för mäktigt om det redan är jobbigt att äta?
Proteinshake är standard för mig när jag har låg matlust, det funkar både till frukost och mellanmål, även lättare lunch eller middag med en macka till. Jag köper färdiga men det går såklart också att göra själv genom att mixa det man vill och tillsätta proteinpulver, om energin finns.
Proteinpulver funkar inte för jag klarar inte konsistensen och färdiga brukar vara för dyra tyvärr men jag får försöka ta tag i att hitta en dietist så jag kanske kan få näringsdrycker på recept