Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Svar
2 001
· Visningar
83 353
Äldre Herregud jag är helt chockad. Helt.. tagen. Kan fan inte tro det får gå till sådär. Någon mer som har sett SVTs dokumentärserie om...
7 8 9
Svar
173
· Visningar
23 113
Senast: Rosett
·
Hemmet Var får man snabbast tag på skyltar som varnar för djur och skriker åt folk att sakta ned? De ska vara ordentligt stora (tänk...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 283
Senast: Cattis_E
·
Hemmet Funderar på att köpa en värmefilt som gåva åt en, så nu frågar jag det visa bukeoraklet vilken som är den bästa och mest prisvärda...
Svar
5
· Visningar
444
Senast: MayGrace
·
Skola & Jobb Sitter och dagdrömmer lite fritt om ett mer fysiskt arbete och undrar vad ni vet om måleriyrket? Läste att det spås vara brist på målare...
Svar
19
· Visningar
1 048
Samhälle Finns det egentligen nått samhället kan göra för att förhindra sånt? Såg nyss bilder från Örebro, 3 polisbussar utbrända. Några få greps...
25 26 27
Svar
523
· Visningar
35 598
Senast: Lattematte
·
Kläder & Bli fin Jag har köpt två vita klänningar, men jag vill egentligen inte ha vita utan färga dom. Gör man sånt nuförtiden? Nån som sitter inne på...
Svar
5
· Visningar
563
Senast: monster1
·
IT & mobiler Jag har en fitbit versa 2. Den gör inget annat än att krångla.. Just nu ligger den på laddning sen två dagar och bara blinkar med...
2
Svar
23
· Visningar
1 271
Senast: sthu
·
Hemmet Hjälp mig hitta en fin färg till hallen! Är en långsmal hall utan eget fönster, således måste färgen vara ljus. Har en inbyggd äldre...
Svar
6
· Visningar
1 152
Senast: cewe
·
Hemmet Ska byta bänkskiva och lådor/fronter i köket. Men bänkskivan blir klar innan lådorna/fronterna. Själva stommarna ska vi behålla just nu...
Svar
2
· Visningar
594
Senast: BernT
·
Kropp & Själ Jag har aldrig lärt mig att sminka mig. Men skulle gärna vilja kunna det, bara för att det kan vara kul att fixa till sig någon gång...
Svar
17
· Visningar
1 119
Senast: Stefffie
·
Fritid Idag ska jag hämta min husbil från vintervilan! Jag är så pepp och de senaste veckorna har jag haft riktig husbilsabstinens. Är ni ute...
2
Svar
38
· Visningar
2 154
Skola & Jobb Är det någon som har koll på detta här? Min son behöver jobb och vill jobba på lager. Där kräver många truckkort och han kan tänka sig...
Svar
17
· Visningar
1 000
Juridik & Ekonomi Min mamma har nyligen gått bort. Sitter nu med hennes deklaration. Hon har aktier där hon fått uppskov på beskattningen på vinsten vid...
Svar
3
· Visningar
732
Relationer Är det bara jag, eller är det mer nervöst och jobbigt att träffa en ny person på något allmänt ställe som ett café eller restaurang...
2
Svar
31
· Visningar
2 535
Senast: gul_zebra
·
Juridik & Ekonomi Har sålt en bostadsrätt för en del år sedan men minns inte riktigt hur man gör samt att den renoverades inte. Om man säljer ett boende...
Svar
3
· Visningar
731
Juridik & Ekonomi Jag fick en vedleverans i veckan som gick. Idag upptäckte jag att vedgubben kört över min rabattkant när han backade in här :cry...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
8 893
Senast: Gunnar
·
Samhälle Det är val i Frankrike nu. Sitrande preseident Macron spås stå mot högernationalistiska Le Pen i andra omgången och det väntas bli...
Svar
4
· Visningar
539
Senast: Ramona
·
Kropp & Själ Insjuknade i covid i söndags natt och blir bara sämre. Är rätt ok med andningen när jag är helt stilla men så fort jag rör mig det...
Svar
18
· Visningar
1 682
Senast: EmmaBovary
·
Juridik & Ekonomi Hej, Är det någon som har stenkoll på bodelningsavtal? Jag har förstått det som att man tar husets värde minus lån och delar på den...
Svar
1
· Visningar
501
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp