Jag har ingen anledning att ändra mig. Igår frågade jag folk som känner mig hur de uppfattade mig, om de tyckte jag sa elaka saker och så. INGEN tyckte jag sa elaka saker. Två av dessa cirka tio personer var också fd. Bukefalister. Så e har sett mig skriva här.
Men här är folk utstuderat elaka mot mig. En person var jag vän med på fb och hon tog information jag la upp på fb, skickade det till mina ovänner och sen fick jag se mig citerad här på Buke. DET är elakt. Då är man medveten om att man gör någon illa. Så är jag aldrig. Men folk väljer att kalla mig elak när jag missförstås, när mina åsikter ogiltigförklaras eller när min erfarenhet skiljer sig från andras.
Att göra så som den personen gjorde är så klart ruttet!
Jag tror du vet att jag inte är någon som bara bestämt mig för att hacka på dig. Jag brukar hålla god ton och försöka vara konstruktiv och inte elak etc. Så jag hoppas du ser det här som att jag inte försöker trycka till dig.
Men du är ju inte nöjd med hur ditt liv ser ut. Långt från det!
Och du säger att du är ensam och inte förstår varför.
Jag har inte lagt mig i de diskussionerna eller bemött vad du skrivit när jag tycker du varit långt över gränsen.
Man säger inte att folks hygien är äcklig, att de har det fult hemma, att folks levnadssätt är värdelöst etc. Man säger inte heller i en tråd där någon är helt förstörd över att behöva ta bort sin 4-benta äldre kompis och söker stöd för att orka att denne gör fel.
Sen tycker jag absolut att vissa här gått över gränsen mot dig med genom åren. Och då kan jag, även om jag själv inte direkt vill göra så, förstå att man fräser tillbaks då. Men sakerna ovan har inte varit i sådana diskussioner.
Vill du ha relationer så är det nog så att du precis som alla vi andra får jobba med dig själv.
Det är inte alls så att världen kräver mer av just dig. Hur skulle alla veta att just du ska kämpa hårdare liksom?
ALLA måste jobba med sig själv. Jag VILL göra det både för min egen skull. Men också för att bli en bättre medmänniska.
Du verkar se det som ett nederlag att behöva jobba med dig själv.
Klart det blir jobbigt om man tror att ingen annan kämpar med sig själv.
Att liksom tycka att man bara ska sitta och luta sig tillbaks för att 10 pers säger att man är reko är nog att göra det väldigt enkelt för sig. Hade du visat det jag skriver om ovan och frågat om det är över gränsen hade du nog fått andra svar. Jag upplever inte dig som en elak person. Men i situationer där du interagerar med andra människor kan du ibland uppföra dig illa och såra dem. Det är inte du intresserad av att se eller ändra.
Vill man ha annat resultat så måste man ju ändra något.
Jag tror vi alla ibland råkar såra folk även fast vi inte tänkt det. Men då brukar jag be om ursäkt, försöka prata om det så personen jag sårade kan få berätta hur den upplevde det och jag lär mig att inte göra om det.
Att man fuckar upp är ju helt mänskligt!
Men att tycka att "jag har inga skäl att ändra mig" när man verkligen sårat folk tycker jag är en otroligt ledsam inställning.
Ingen kräver att någon ska vara perfekt. Det är ju omöjligt! Men att försöka se saker ur andras perspektiv och inte ett svartvitt rätt och fel är en grundpelare i alla relationer.