Men du klarar ju inte av att jobba och få lön skriver du då borde ditt liv bli så mycket enklare med en liten marklägenhet eller liknande inne i stan eller i en by så slipper du tänka på ekonomi och färdmedel överhuvudtaget.Jag har bil och körkort att använda då jag har jobb som jag får lön för. Det är när jag inte får lön som det blir svårt. Samhället anser ju att såna som jag (arbetslös, sjukskriven, funktionsnedsatt) inte ska ha en inkomst som det går att leva på. För 20 år sedan hade jag cirka 10 000 kronor att röra mig med per månad. Det var sjukersättning och bostadstillägg. För en tid sedan kollade jag vad det var värt i dagens penningvärde. Resultatet var cirka 14 800 kronor. Jag får ut flera tusen mindre än det. Faktum är att jag snart får mindre än 10 000 att leva på.
Det stora problemet här är som jag ser det, extremt låga ersättningar från våra välfärdssystem. Inte att jag bor där jag gör.
hursomhelst hoppas du får ordning på situationen och kan bo kvar där du bor om det är det viktigaste men moppe hade jag inte rekommenderat dig att köra på landsvägarna med