Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Kropp & Själ Lägger denna på allmänt då skadan i sig ju handlar om mig... Moderatornfpr väl flytta till häst människa om det är fel. Någon som har...
Svar
1
· Visningar
587
Senast: Cattis_E
·
Fritid I morgon kör vi igen! Semifinal 2 är det dags för, med vår egen Cornelia! Kommer Sverige ta sig till final? Vad troe ni om de övriga...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
6 094
Senast: Lingon
·
Tjatter Det kan inte bara vara jag som jobbar/jobbat inom service och fått vara med om rätt absurda klagomål eller beskyllningar. :D Vi pratade...
12 13 14
Svar
269
· Visningar
25 629
Samhälle Var in till min granne en snabbis idag. En gammal man på 80+ Hans lägenhet kryllar av blom/bananflugor. De på bilden är bara en liten...
2
Svar
37
· Visningar
3 677
Senast: pepp
·
Samhälle När jag gick i grundskolan så var vi en grupp ur klassen med som åhörare på en rättegång. Jag tyckte att det var intressant. Så nu...
Svar
4
· Visningar
893
Senast: Asko
·
Juridik & Ekonomi Vi ligger i startgroparna att köpa oss en fastighet just nu, vår första. Jag känner mig helt snurrig kring bolåne-delarna och vill gärna...
Svar
19
· Visningar
1 667
Senast: EZMK
·
Kultur Dags för den officiella tråden för ESC SEMIFINAL 1! :banana::banana::banana: Sverige deltar i semi 2, och de redan klara finalisterna...
4 5 6
Svar
114
· Visningar
4 883
Senast: Lingon
·
Hemmet Finns det någon oskriven (eller skriven) regel för uthyrning av lägenhet och visning? Jag frågade om visning när vi sa upp vår lägenhet...
7 8 9
Svar
175
· Visningar
15 932
Senast: Inte_Ung
·
Kropp & Själ På mitt jobb så ersätter arbetsgivaren receptbelagd medicin. Jag har ett gäng mediciner som jag köpt (haft recept på alltså) efter...
Svar
12
· Visningar
1 253
Senast: BernT
·
Samhälle Killen hämtade ut ett paket igår och får då reda på att de har ett paket till som legat 9 dagar och ska returneras. Han kan inte minnas...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
8 325
Samhälle Vad skall ett anständigt liv innehålla? Räcker det med tak över huvudet och mat på bordet? Måste bostaden ha en viss storlek för att...
8 9 10
Svar
183
· Visningar
7 229
Senast: Badger
·
Kropp & Själ Har fått den diagnosen och nu kliar jag mig i huvudet. Försökte googla men det var så mycket medicinska artiklar som jag inte orkade...
Svar
9
· Visningar
1 202
Senast: Sonic76
·
Mat Jag älskar vinegrätt! 😍 Hur brukar ni göra den? Fram med era bästa recept och berätta vad dom passar till för sallad.
Svar
9
· Visningar
684
Senast: hastflicka
·
Kultur Jag hittar ingen tråd för årets ESC och eftersom jag är omgiven IRL av folk som bryr sig nada om det så får Buke agera som utlopp för...
2
Svar
32
· Visningar
1 598
Senast: EZMK
·
Skola & Jobb Finns det några logopeder respektive djursjukskötare här som kan berätta lite om sina yrken? För-/nackdelar? Var utbildningen och jobbet...
2
Svar
20
· Visningar
1 829
Fritid Vi ska bila ner till Holland och vil stanna på trevliga ställen, inte precis bredvid autobahn. Har ni tips på fina platser mellan...
Svar
0
· Visningar
245
Senast: Stinaelin
·
Skola & Jobb Jag har en situation på jobb nu där min närmsta kollega favoritiseras av VD (inte hens chef). Vår chef vågar inte säga emot VD. Vi har...
Svar
12
· Visningar
1 658
Senast: Hermelin
·
Fordon Jag har smått uppgivet insett att min gamla trotjänare på fyra hjul är på väg att ge upp. Den är av årsmodell 2010 och har gått som en...
Svar
4
· Visningar
1 201
Senast: aiquen
·
Kläder & Bli fin Jag har gått ner ganska mycket i vikt och tänkte testa på kjol eller shorts i sommar. Jag har inte varit bekväm i det förrän (kanske)...
2
Svar
27
· Visningar
2 327
Senast: Badger
·
Kropp & Själ Har ni funderat på att fylla i något av dessa, för att underlätta för efterlevande om något skulle hända er?
2
Svar
23
· Visningar
1 372
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp