F
Fruentimber
Jag förstår inte vad du vill med tråden. Trodde du att vi hade löst problemet med sexism redan och blev därför chockad av YouTube, eller vad?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
På vilket sätt menar du att TV inte är översköljt av sexism?Så varför är det ok att visa sexism på sociala medier men inte i TV.
Ska erkänna att jag tröttnade ganska snabbt, men vitan höll ihop mycket mer än när man knäcker dem i köket.Kollade du vad som händer om man knäcker ägg?
För mig blev det mest massa strunt och ja det var väldigt påklätt, inget avklätt här inte.Hm, det beror kanske på vad du tittar på annars? Jag kollar i princip bara klipp på hästar, Edward Norton show, Screen Rant och håruppsättningar.
Jag kollade de första tio som dök upp, visste inte att ”shorts” ens fanns på tuben. Det här är vad jag fick:
1. Håruppsättning för långt hår.
2. Intervju med Blake Lively.
3. Intervju med Benedict Cumberbatch.
4. Vad som händer om man knäcker ett ägg på havets botten.
5. En till intervju med Blake Lively.
6. En tjej som berättar något om sitt inställda bröllop.
7. Intervju med en kubansk tjej (hon är säkert känd fast jag inte vet vem det är) där talk show-värden ber henne lära honom en fras på kubanska.
8. Två tjejer som testar ”tricket” när man sätter handen mot väggen, tar bort den och kliar armbågen för att sen inte längre nå till väggen.
9. En galopperande Shetlandsponny.
10. Intervju med Emily Blunt.
Alla med rimliga mängder kläder. Förutom ponnyn, den hade bara grimma
För att jämställdheten och klagomålen har flyttat fram sina positioner och att vi måste skapa en bättre värld där alla känner sig välkomna och seddaPå vilket sätt menar du att TV inte är översköljt av sexism?
Vad innebär det för dig att 'lägga upp en sexistisk film på sig själv'?En sak som jag har funderat på är varför det är tillåtet med sexism och varför folk lägger upp sexistiska filmer på sig själva. Det gäller faktiskt både tjejer o killar. Ska vi inte motarbeta sånt?
Skymtar början på en poesitråd härSka man likväl förbjuda lättklätt i sociala medier så kanske man kan förbjuda det i verkligheten. Fy farao för dessa kvinnor som går i korta shorts och topp! Hur vågar de gå runt och visa sin kropp! Nä, kläder ska man skyla sig med från fot till knopp! För tänk om någon annan tar illa upp för att den personen inte har lika snygg kropp!
Skymtar början på en poesitråd här
Om en ung, smal tjej visar sig lättklädd så är det sexistiskt.
Om en mullig kvinna på 50 gör det så är det antingen satir eller så hyllas hon/är kroppsaktivist.
Varför kan det inte vara tvärt om?
Ehrm. Tvärtom?Om en ung, smal tjej visar sig lättklädd så är det sexistiskt.
Om en mullig kvinna på 50 gör det så är det antingen satir eller så hyllas hon/är kroppsaktivist.
Varför kan det inte vara tvärt om?
Feminism har absolut inte kommit till det steget bara för att en användare på ett forum startar en tråd utifrån en tämligen grund förståelse av ämnet. Kom igen nu.När ska lättklätt anses som sexistiskt? Skitsamma vilka medier det handlar om. Tycker det är tråkigt att feminism har kommit till det stadiet att lättklädda bilder ska förbjudas. Hur långt är steget att vi ska behöva skyla oss från topp till tå i verkligheten? I vissa delar av världen är det normalt att dölja 95% av kroppen medan i andra delar av världen är det normalt att åka hoj i shorts och bikiniöverdel. Tro mig, har suttit i heta diskussioner i en grupp som jag har hand om där en amerikanare från Florida blev upprörd för att bilden på frun i baddräkt/bikini vid hojen blev raderad på grund av det var "sexistiskt innehåll".