Köpa fåtöljer beg

Du kanske skulle våga fråga säljaren om hen rest "till solen" någon gång sista halvåret? Och säg som det är, att du är orolig för ohyra.
 
Smileyn säger dig inget om att det kanske va lite ironi? Tror nog inte någon vill förstöra för någon annan med flit.
Tror vi läser den smileyn olika + jag ville lägga in perspektivet för eventuella andra läsare av tråden. Det finns de som inte bryr sig om andra alls, tyvärr.
 
Nej tyvärr, finns det inget gift man kan hälla på i förebyggande syfte? Är säkert rätt låg risk att få med vägglöss med något man köper men man vet ju aldrig.

Nä, tyvärr så tål vägglöss i pricip allt, förutom kiselpulver.

Man kan köra en värmebehandling, med risk för att sabba lädret något. Frågan är mest hur mycket omak du vill ta dig för fåtöljerna.

Bor du i nåt storstadsområde, typ stockholm eller göteborg så lär Anticimex veta iaf några firmor som fryser in möbler.
 
Just Jetson är väl inte de som vem-som-helst äger med tanke på att dom kostar mellan 15,000 och 30.000 styck som nya. Är det en ägare så skulle jag köpa direkt för rätt pris.
Fast vägglöss är ju inte något som specifikt drabbar "fattiga" människor eller folk som på något vis lever skitigt. Det här var i sammanhanget ett rätt trist inlägg tycker jag, som om rika (och därmed "rena"?) människor inte skulle kunna få in ohyra.
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
2 137
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 388
Senast: Calmiche
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Igår var jag på utställning i Danmark! Det tog emot att åka pga alla kostnader jag haft med min nya hund för det känns fel att ha en...
Svar
7
· Visningar
1 058
Senast: Lyan
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 321
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp