Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Äldre Jag och min syster ska på semester i England. Vi flyger till/från London men ska under några dagar befinna oss i shrewsbury. Min fråga...
Svar
5
· Visningar
1 141
Senast: Anna
·
Äldre Är hela Italien riskklassat område för jordbävningar eller finns det mer eller mindre osäkra platser? Verkar ju ha varit en del just...
2
Svar
27
· Visningar
4 393
Senast: skogaliten
·
Äldre Någon som varit där? Jag har blivit sugen på att åka på ett studiebesök, få se lite mer av verksamheterna samt framförallt hur man...
Svar
1
· Visningar
259
Senast: warg
·
Äldre Jag tror jag sparar väldigt osmart nämligen, därför undrar jag hur andra gör. Jag lånade pengar av min pappa till kontantinsatsen till...
5 6 7
Svar
125
· Visningar
12 406
Senast: sjoberga
·
Äldre Finns det för vuxna? Jag ska bo på en segelbåt och utföra blöta forskningsaktiviteter i fem dagar och har blivit ombedd att ha typ...
Svar
18
· Visningar
1 852
Senast: Retro
·
Äldre Någon som har tips på bra fantasyböcker? Gärna med "starka" kvinnliga karaktärer, men huvudpersonen behöver nödvändigtvis inte vara...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
5 725
Senast: Badger
·
Äldre Åker med familjen till SF i vinter. Nu sitter jag och läser på om staden och blir alldeles förskräckt över stadens problem med...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
2 953
Senast: Petruska
·
Äldre Hittade tre svampar som såg exakt ut som persikor! Färgen, strukturen, känslan. Vågade inte testa om den smakade persika... :p Har...
Svar
11
· Visningar
1 385
Senast: prallan
·
Äldre Fick idag höra att även om det skulle regna optimalt (för grundvattnets skull), skulle vi ändå gå in i nästa sommar med redan för lågt...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
4 027
Senast: vallhund
·
Äldre Jag har varit ute på landsbygden och åkt idag och fick med mig en liten flaska kamelmjölk hem. Jag har förstått att det ska vara hur...
Svar
5
· Visningar
702
Senast: Cambrie
·
Äldre Hittade ett gäng tallrikar stämplade Rörstrand i bak och något slags vapen på framsidan, och jag skulle gärna vilja veta mer om dem. Men...
Svar
2
· Visningar
958
Senast: Youmeoh
·
Äldre Vågar man använda ett lamputtag som ser ut såhär? :nailbiting:
Svar
6
· Visningar
729
·
Äldre Som rubriken säger. Detta var för mig ett okänt problem tills nu i veckan. Jag plockade fram ett par cocotte-formar ur skåpet och...
Svar
11
· Visningar
6 436
Senast: Balahé
·
Äldre Jag köpte nyligen ett billigt "insektsrack", ingen aning om vad det heter egentligen men en flugsmällare som ser ut som en tennisracket...
Svar
2
· Visningar
739
Senast: cewe
·
Äldre Google och facebooks egan hjälp var inte till hjälp. Jag blir ibland taggad i foton på facebook. Om jag vill att dessa bilder ska hamna...
Svar
6
· Visningar
2 152
Senast: AraSlei
·
Äldre Okej, allvarligt talat. Hur fasen går man i ett par pumps? Jag tycker det är snyggt, gärna med mycket klack. Så jag köpte mig ett par...
Svar
16
· Visningar
6 266
Senast: MiniLi
·
Äldre Jag har kollat lite OS och stör mig på en del saker som verkar så könsbundet. Som hur idrottarna hälsar till kameran. När männen har ett...
8 9 10
Svar
190
· Visningar
16 632
Senast: Saigon
·
Äldre Jag har en dubbelsäng med ett vanligt överkast och några prydnadskuddar på. Jag tillhör dock dem som drömmer om en säng som ser ut som...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
17 787
Äldre Jag har två stycken iphone varav den ena inte används men har ändå kvar mitt icloud. Alltså såfort det händer något med min jag använder...
Svar
2
· Visningar
360
·
Svar
6
· Visningar
8 779
Senast: Görel
·