Fast alltså, för att jag bakom skärmen inte vill ge ett lekamannigt förslag på hur man kan förändra olika sporter så kommer du fram till att det är omöjligt? Njaaa..?Det minsta man kan begära av de som förespråkar mixade grenar är exempel på de grenar som kan vara aktuella och hur de kan gå till.
Jag frågar för jag misstänker det är omöjligt. Bristen på förslag och slingrande kring ämnet gör mig mer säker på att det är så. Så fort jag försöker så stoppar det vid problemen jag nämnde. Dels hur man gör det rättvist och dels kring svårigheter att med att manipulera längden på banorna. Bara tanken på att kunna vinna 100 meter sprint genom att springa 90 skulle leda till uppror.
PS Inom islandshästgrenar har man på alla officiella nivåer hovbeslagskontroll där man väger boots, kontrollerar skoning, kontroll av munhåla och betalning. Det gäller alla finalister och slumpmässiga i grundomgången. Tanken att man gör på liknande sätt i andra grenar är inte främmande.
Jag anser att man behöver ha rätt mycket på fötterna innan man kommer med sådana förslag. Det gäller även inom de grenar jag känner mig väl insatt i.
Vi verkar mest gå omkring varandra, så jag lägger ner nu. Trevlig kväll.