Du kunde väl delat med digSommarens torka? Här har det regnat nästan konstant
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Du kunde väl delat med digSommarens torka? Här har det regnat nästan konstant
Vatten från torktumlaren ska såvitt jag förstår vara rent ? Tvättmaskinen sköljer ju bort tvättmedlet. Jag är definitivt inte nojig över att själv snutta i mig vattnet från mina nytvättade kläder så varför jag skulle vara det med fiskarna vet jag inte?Bor det inte fiskar eller nåt i akvariet?!
Ptjau. Du är välkommen hit att hämta. Det har varit höst här hela augusti typ. Nu är det sol i alla fall största delen av dagen.Du kunde väl delat med dig
Jag kommer förbi med en hink Intressant ändå att det är såpass olika i landet.Ptjau. Du är välkommen hit att hämta. Det har varit höst här hela augusti typ. Nu är det sol i alla fall största delen av dagen.
Ja, jag hade önskat mig lite mer värme för grönsakernas skull.Jag kommer förbi med en hink Intressant ändå att det är såpass olika i landet.
Det känns inte som att jag skulle lita helt på att det inte fanns tvättmedelsrester i det vattnet. Sedan hade nog jag kunnat tåla ev. rester bättre än fiskar men jag skulle nog inte komma på tanken att dricka...Vatten från torktumlaren ska såvitt jag förstår vara rent ? Tvättmaskinen sköljer ju bort tvättmedlet. Jag är definitivt inte nojig över att själv snutta i mig vattnet från mina nytvättade kläder så varför jag skulle vara det med fiskarna vet jag inte?
Vatten från torktumlaren ska såvitt jag förstår vara rent ? Tvättmaskinen sköljer ju bort tvättmedlet. Jag är definitivt inte nojig över att själv snutta i mig vattnet från mina nytvättade kläder så varför jag skulle vara det med fiskarna vet jag inte?
Ärligt talat skulle jag vara betydligt mer nojig över att det bor både fiskar och sköldpadda i det som bajsar det rör sig liksom om kanske 2 liter 1-2 ggr/vecka på ca 500l vatten som byts minst 1/3 1-2 ggr/vecka, ibland fler gånger än så pga sköldpaddans grisighet och tomaternas gödningsbehov det lär knappast påverka mer än det som redan är nergrisat i dagens dricksvatten.Det känns inte som att jag skulle lita helt på att det inte fanns tvättmedelsrester i det vattnet. Sedan hade nog jag kunnat tåla ev. rester bättre än fiskar men jag skulle nog inte komma på tanken att dricka...
Här är en till som bor under en sten nära Göteborg .Bor nära Göteborg och här har det regnat i princip något varje dag precis hela sommaren. Brukar inte slösa med vatten, men tänker inte extra på att spara nu. Jag har inte ens hört att det ska vara så illa ställt med grundvattnet? Tydligen bor jag under en sten, eller något.
Även vi är snåla med tvättmedel. Jag är lite känslig, även barnen. Vi använder inte sköljmedel och endast miljömärkt. Och som sagt ovan, det är ca 500 liter vatten som byts ganska ofta och en såpass liten procent. I ett litet kar med färre vattenbyten osv hade jag kanske tänkt till mer. Nu rör det sig om gigantbalja.Aha, jag är hyfsat säker på att det finns mer eller mindre tvättmedel kvar i vattnet (beroende på maskin). Läste om det då jag är allergisk mot vissa tvättmedel, och eftersom jag reagerar trots minimalt med tvättmedel och "extra sköljning" aktiverat på maskinen så bör det ju finnas rester kvar. Men fiskar kanske inte är så känsliga?
Här är en till som bor under en sten nära Göteborg .
Eller vänta nu för några veckor sedan hörde jag på radion om att det kunde bli problem på Öland eller var det Gotland?
Fick idag höra att även om det skulle regna optimalt (för grundvattnets skull), skulle vi ändå gå in i nästa sommar med redan för lågt grundvatten. Detta vet jag inte om det gäller hela landet, men är aktuellt där jag bor i Småland.
Det löper även risk att vattnet kommer ta slut i vissa städer redan i oktober. Många verkar strunta i att snåla på vattnet och det är först när vattnet är slut som de kommer på sig.
Även om jag bor på landet och har egen brunn, valde jag idag istället för att duscha, tvätta mig i sjön.
Hur gör ni och hur tänker ni kring detta?
Är vattnet kondenserat finns det inget annat än bakterier i vattnet...Aha, jag är hyfsat säker på att det finns mer eller mindre tvättmedel kvar i vattnet (beroende på maskin). Läste om det då jag är allergisk mot vissa tvättmedel, och eftersom jag reagerar trots minimalt med tvättmedel och "extra sköljning" aktiverat på maskinen så bör det ju finnas rester kvar. Men fiskar kanske inte är så känsliga?