Hur länge ska du stanna och ska du bara vara i staden?Tack för alla svar!
Nu har jag läst på mer och även kontaktat en avlägsen släkting som bor någon timme från SF och jag har fått en lite mer nyanserad bild av San Francisco.
Jag/vi har rest en del i USA genom åren och de storstäder som besökts tidigare är NY, LA, San Diego, Miami, Boston och Houston och jag har aldrig stött på så många negativa vittnesmål om en stad som nu. Det var lite samma bild jag hade som flera av er som varit där för 10-20 år sedan har vittnat om, en oskyldig idyll. Men även om det inte är lika illa som jag trodde först så är det numer INTE en av de oskyldigare städerna utan tvärtom. Det är tydligen en stad med stora sociala problem. och t ex är det inte en ovanlig syn med människor som skjuter heroin mitt på ljusa dagen helt öppet i de mest turisttäta områdena. Sånt är ju så klart obehagligt och tragiskt att se, men för ens egen säkerhets del verkar det vara normal "streetsmarthet" som gäller och hålla sig borta från de värsta områdena. Det blir nog bra det här. Och ja @Lena Furberg, ett besök till Alcatraz står definitivt på schemat!
Du borde ju åka till "Grand canyon state" Arizona också.
//Hon som åker till västra delen av USA för sjunde gången i morgon men inte varit just i San Diego.