Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det här tyckte jag var skumt, måste ju vara viktigare att få ut ulvarna än trollen?Aliisa röstar på Glömmerallt
För att hon tycker att det är viktigare att få ut ulvar än troll och därför röstar på en som vill ha ut ett troll. Ett troll måste ju ut för att goda ska vinna, så jag tycker att det är nödvändigt att få ut ett troll.
Det här tyckte jag var skumt, måste ju vara viktigare att få ut ulvarna än trollen?
Mirtai röstar på Aliisa
Troll som dött är inte längre troll, utan räknas som fullvärdiga medlemmar av den sida de lottats till. De räknas därmed med i vinstvillkoren.vi håller på att reda ut så vi är samstämmiga i LL-lyan, så strax kommer besked gällande trollens varande när de bytt roll
Niyama röstar på qitisFattar att det är en ot-teori men du bygger den ju inte ens på vad jag faktiskt skrev? Jag skrev att jag tycker det är svårt med tre sidor i en så liten lek och att det känns som att lotten kan avgöra mycket. I en stor lek med samma förutsättningar (döda troll lottas) blir det ju samma sak, och en del i lekarna blir ju slumpmässigt men jag gillar inte när det förstärks ytterligare. Vet inte varför det skulle tyda på att jag är troll heller, just att lotten avgör var döda troll hamnar borde ju goda/onda ha mer problem med.
Sen struntar du i att jag skrev vattenrening som första val men inte visste om jag fattat frågan rätt, att det kanske inte räknas som personligt och redan ingår i utrustningen.
Är trollen kvar då som troll så vinner trollen!Instämmer, med alla onda döda bör ju goda sidan vinna, även om trollen finns kvar. Eller har jag missat något?
Instämmer, med alla onda döda bör ju goda sidan vinna, även om trollen finns kvar. Eller har jag missat något?
@heffaklumpenOm bara ett troll är kvar, käkar det ändå?
jaOm bara ett troll är kvar, käkar det ändå?
Håller med om för komplicerat, och dessutom för slumpmässigt. Ett troll som dör har alltså 50 % chans att bli god/ond. Det finns ju flera goda roller än onda så hade det lottats direkt bland alla roller och inte först sida så hade det varit större chans att den blev god. Ogillar verkligen att lotten avgör så mycket.Jag tycker detta blev för komplicerat. Men men den som gett sig in i leken får leken tåla
Både ulvar och troll är lika viktiga att få ut inte minst med avseende på att trollen också käkar - även om de kan få i sig både ulvar och goda borde statistiken tala för att de råkar käka en god. Men i nuläget känner ulvarna varandra och i nuläget känns de farligare än troll som dessutom inte får käka förrän nästa natt.
Nån röst saknas. Håller på och komplettes och kollar. Svårt på mobilenRöstlista DL1 21.30
19.54 Elo röstar på Mirtai
20.05 Pegasus63 röstar på quitis
20.12 Hedinn röstar på glömmerallt
20.13 hemlig röstar på Elo
20.35 (Qitis röstar på Niyama )
20.38 Magnum röstar på Hedinn
BSf röstar på hemlig
Glömmerallt röstar på qitis
Aliisa röstar på glömmerallt
Mirtsi röstar på Aliisa
Niyama röstar på qitis.
( qitis ändrar till glömmerallt)