Okej, börjar här. För att ha någonting att utgå ifrån...DL1
19:53 Elo röststar på Mirtai
20:05 Pegasus63 röstar på qitis
20:11 Hedinn röstar på glömmerallt
20:12 hemlig röstar på Elo
20:35 qitis röstar på Niyama
20:37 Magnum röstar på Hedinn
20:54 Blacksmithfarm röstar på hemlig
21:03 glömmerallt röstar på qitis
21:10 Aliisa röstar på glömmerallt
21:23 Mirtai röstar på Aliisa
21:27 Niyama röstar på qitis
21:29 qitis ändrar röst till glömmerallt
21:30 cirkus röstar på Aliisa
21:30 qitis ändrar röst till Aliisa
Qitis blodgivare
Cirkus bagare
Har inte hunnit sätta mig in i rollerna helt. Men gör ett försök att fundera lite i alla fall.
Känner mig allmänt förvirrad av alla olika möjliga schenarier med roller och omvandlingar - men hoppas att det ger sig med tiden. Nu blir det alltså inget käk inatt i alla fall?
Nu vet vi att Q är god, men jag hänger inte riktigt med i varför hon ändrade från GA till Aliisa? Det gjorde inget för ställningen, bara bytte vilken spelare hon lottades mot. Men, det var stressigt, så hon kanske inte hade koll - och som sagt är hon ju bevisligen god.
Hade Aliisa åkt hade det sett ut som en räddningsaktion av Q, men det vet vi nu att det inte var...
Det som skulle kunna vara en räddning, eller i alla fall en utjämning till lott är Niyamas röst på qitis, den gjorde att det då stod 2-2 mellan Q och GA...
Även cirkus var god. Både cirkus och Q röstade på Aliisa - funderar på om käkvalet gjordes för att kasta misstankar mot Aliisa? Eller möjligen Mirtai?
Pegasus, glömmerallt och Niyama röstade på Qitis, cirkus hade inga röster.
Pegasus röst känns ändå som en hyffsat bra förstadagsröst. Det måste inte betyda att han är god, såklart...
glömmerallt motiverar rösten med att Q borde vilja ha ut ulvar i första hand, före trollen. Nja... Om trollen finns kvar så vinner de istället för den sidan som skulle vunnit annars. Kanske är jag färgad av att jag nu ve att Q var god - men tycker inte att det är konstigt att man vill ha ut ett troll - det är nödvändigt för att goda ska vinna.
(aliisa röstar på GA pga detta, vilket gör att Mirtai röstar på Aliisa. Katten på råttan, råttam på repet...) GA menar att ett troll kan bli käkat, så vi måste inte slösa en röstning på det. Visst, men i DL1 finns det inte mycket info - om man hittar något som känns mer trolligt än ulvigt så är det väl bättre att rösta där än att låta bli för att man inte tror att det är en ulv?
Niyama motiverar sin röst på Q med att Q förvränger vad hon skriver.
I nuläget är det glömmerallt som skaver mest för mig. Rösten på qitis och den eventuella räddningen från Niyama.
Nä, känner att jag lika gärna kan rösta, kanske det får igång teoriandet
Blacksmithfarm röstar på glömmerallt
För att hennes röst på Q (som var god) skaver, det är viktigt att få ut ett troll, och hittar man någon man tror är troll, men ingen man tror är ulv så är det väl fullt rimligt att man röstar där?