Wild Kids (ulvlek)

Om jag förstått det hela rätt, måste vi prioritera trollen, då de vinner om vi lyckats få ut alla Björnar och ett eller båda trollen är kvar i leken när Björnarna är borta. Frågan är ju hur vi hittar dem?

Tror jag vill börja med Mirtai som är den första att tycka det är skumt att vilja ha bort trollen fast det ju tydligt står i reglerna att Trollen vinner om någon av dem är kvar när onda är borta eller har fler deltagare kvar än de goda.

Den andra kandidaten som även denne bortser från Trollens vinst fördel är Glömmerallt som även hon tycker det är skumt att rösta på någon man tror är troll.

Med detta i åtanke:

Pegasus63 röstar på Mirtai

Rösten kan komma att ändras om det blir nödvändigt för att samla rösterna eller om någon mer suspekt kandidat dyker upp.

PS: Tråkigt att Cirkus åkte på semester till Lejonkulan, men ändå skönt hon var så stor och rund så att Björnar och Troll inte orkar käka i natt :)
Fast eftersom det är 50/50 att ett dött troll blir ond känns det viktigare att få ut ulvar först. Blir det döda trollet god är det ju bra, men blir det ond så påverkar det ju godas vinstchanser till det negativa

Tråkigt att vi lynchar Ludwig, en god roll som jag verkligen sett fram emot hur den skulle funka i spelet (med möjligheten att återuppväcka en god och på så sätt buffa vår sidan). Och vilken tur att ulvarna, även om 'inget käk hade varit bättre, ändå tog Tuva som gör att de inte får käka i natt. Det gör det dock ännu viktigare att vi faktiskt får ut en ond (helst ulv, men troll funkar) denna DL.

Jag tycker det känns svårt att försöka lista ut vem som är vad i detta läge. utifrån vem som röstat på vad. Vi har två "onda" grupperingar (ulvar och troll) och de vet inte om varandra.

Trollen har antagligen inte röstat på varandra.

Nån ulv har antagligen varit med röstat ut Qitis (som också hade en intressant roll). Dvs, Pega, GA eller Niyama. Jag tror dock inte att alla ulvar röstat på samma (det har de inget behov av) eller att trollen röstat på samma. Trollen vet ju om varandra men och har inget behov av att visa sig för varandra. Inte heller har vi någon förklädd ulv som behöver visa sig för andra ulvar.

Inte heller har vi någon form av dold-röstare, vilket iofs gör att den röstlistan vi ser är så det verkligen gått. Vilket också innebär att det har blivit lottning mellan Q och Aliisa.

Och nu borde det väl ha kommit in spioninfo i leken? Eller har jag fel?

Hemlig lägger en tidig röst på Aliisa. Kan hen ha fått nån form av info? Cirkus brukar ju också vara riktigt duktig på att hitta onda när hon är god, och hon röstade också på A. Å andra sidan var det DL1, och även om C är duktig, är hon så bra på att ulvsniffa?

Aliisa och q röstar båda på GA och följer då Hedinns förstaröst. Q var god, men A och/eller Hedinn skulle kunna vara onda och följer varandra för att få ut en god. Å andra sidan så skulle det kunna vara så att rösterna på q och Aliisa skulle kunna vara ett sätt att rädda GA (så som BSF teoriar om) vilket förstärker min tanke att någon/några av rösterna där bör vara onda (ulvar och/eller troll).

Uddarösterna är svårt att säga något om. Det kan vara som min; en udda röst för att det är DL1 och man inte har mycket att gå på och att haka på någon annan känns fel (om man är god). Men kan naturligtvis också vara random alibi-röster.

(Ja. det är långt. Och rörigt. Men det är så här min hjärna tänker och får jag fortsätta vara med i spelet så blir teorierna mer strukturerade. Hoppas jag)

Om man kollar på de som följer röster så är det GA och Niyama som följer Pegasus63's röst på q.
Aliisa och q följer Hedinns röst på GA.

Cirkus och q följer Mirtais röst på Aliisa.

Både cirkus och q vet vi var goda. Men aliisa? Aliisa röstade på GA för att hon (aliisa själv) vill få ut en ulv före ett troll. Hon upprepar det idag.

Vilket gör att jag funderar på om hon är ett troll själv, som vill verka god?

Niyama måste jag kolla vidare på. Höll på att glömma henne.

Men tills vidare, till jag får tiden att kolla upp henne så lägger jag min röst på det bästa jag har så länge.

Jag vet att jag sagt ulvar före troll, men hellre troll än en god.
Därför: hemlig röstar på Aliisa
Och jag kan definitivt ev ändra när jag kollat mer på Niyama, om jag finner henne skummare.
Men va, varför tror du att onda/troll skulle följa röster? Skrev du inte motsatsen i inlägget innan? Jag förstår inte alls varför du tror att Aliisa är troll - är det baserat på att hon hellre ville ha ut en ond är det ju massor av personer som skrivit så, inklusive du. Den motiveringen blir ju jättekonstig i sammanhanget?

Anade att det var så. Håller dock inte riktigt med om att hon skulle skriva så oavsett roll, i och med att hon specifikt skrev att hon inte ville åka i första lynch.
Just Q haka upp sig på första lynchen i förra tråden så nej jag hade inte reagerat på det(i stunden alltså nu i efterhand kommer ju saken i ett annat perspektiv.

Men va, varför tror du att onda/troll skulle följa röster? Skrev du inte motsatsen i inlägget innan? Jag förstår inte alls varför du tror att Aliisa är troll - är det baserat på att hon hellre ville ha ut en ond är det ju massor av personer som skrivit så, inklusive du. Den motiveringen blir ju jättekonstig i sammanhanget?
Som säkerhet, med citerad motivering:
Hedinn röstar på hemlig

Tråkigt att vi lynchar Ludwig, en god roll som jag verkligen sett fram emot hur den skulle funka i spelet (med möjligheten att återuppväcka en god och på så sätt buffa vår sidan). Och vilken tur att ulvarna, även om 'inget käk hade varit bättre, ändå tog Tuva som gör att de inte får käka i natt. Det gör det dock ännu viktigare att vi faktiskt får ut en ond (helst ulv, men troll funkar) denna DL.

Jag tycker det känns svårt att försöka lista ut vem som är vad i detta läge. utifrån vem som röstat på vad. Vi har två "onda" grupperingar (ulvar och troll) och de vet inte om varandra.

Trollen har antagligen inte röstat på varandra.

Nån ulv har antagligen varit med röstat ut Qitis (som också hade en intressant roll). Dvs, Pega, GA eller Niyama. Jag tror dock inte att alla ulvar röstat på samma (det har de inget behov av) eller att trollen röstat på samma. Trollen vet ju om varandra men och har inget behov av att visa sig för varandra. Inte heller har vi någon förklädd ulv som behöver visa sig för andra ulvar.

Inte heller har vi någon form av dold-röstare, vilket iofs gör att den röstlistan vi ser är så det verkligen gått. Vilket också innebär att det har blivit lottning mellan Q och Aliisa.

Hemlig lägger en tidig röst på Aliisa. Kan hen ha fått nån form av info? Cirkus brukar ju också vara riktigt duktig på att hitta onda när hon är god, och hon röstade också på A. Å andra sidan var det DL1, och även om C är duktig, är hon så bra på att ulvsniffa?

Aliisa och q röstar båda på GA och följer då Hedinns förstaröst. Q var god, men A och/eller Hedinn skulle kunna vara onda och följer varandra för att få ut en god. Å andra sidan så skulle det kunna vara så att rösterna på q och Aliisa skulle kunna vara ett sätt att rädda GA (så som BSF teoriar om) vilket förstärker min tanke att någon/några av rösterna där bör vara onda (ulvar och/eller troll).

Uddarösterna är svårt att säga något om. Det kan vara som min; en udda röst för att det är DL1 och man inte har mycket att gå på och att haka på någon annan känns fel (om man är god). Men kan naturligtvis också vara random alibi-röster.

(Ja. det är långt. Och rörigt. Men det är så här min hjärna tänker och får jag fortsätta vara med i spelet så blir teorierna mer strukturerade. Hoppas jag)
Varför skulle någon ulv varit med och röstat ut Q? det är ju trots allt väldigt vanligt att goda röstar ut barandra i dl1

Varför skulle någon ulv varit med och röstat ut Q? det är ju trots allt väldigt vanligt att goda röstar ut barandra i dl1

Visst är det vanligt. Men. Det är helt enkelt för få uddaröster.

4 uddaröster las. Jag gjorde en av dem. Jag är god, då är det 3 kvar. Antingen är alla de tre ulvar, vilket jag inte tror, iom att uddaröster tydligen också är misstänkt. Vi har (minst) 5 onda och alla de kan inte ha röstat udda. Jag tror, utifrån det, att någon/några av grupprösterna är onda. Sen behöver det inte vara den avgörande rösten (sista) som är ond. Det kan lika gärna vara den första, eller den i mitten. Men det är otroligt att de inte är i någon av grupperna.

Dessutom tror jag inte att de samlat rösterna (det skulle också vara hemskt misstänkt) och att de därför spridit ut sig. Och är med i både udda och några i grupp.

Visst är det vanligt. Men. Det är helt enkelt för få uddaröster.

4 uddaröster las. Jag gjorde en av dem. Jag är god, då är det 3 kvar. Antingen är alla de tre ulvar, vilket jag inte tror, iom att uddaröster tydligen också är misstänkt. Vi har (minst) 5 onda och alla de kan inte ha röstat udda. Jag tror, utifrån det, att någon/några av grupprösterna är onda. Sen behöver det inte vara den avgörande rösten (sista) som är ond. Det kan lika gärna vara den första, eller den i mitten. Men det är otroligt att de inte är i någon av grupperna.

Dessutom tror jag inte att de samlat rösterna (det skulle också vara hemskt misstänkt) och att de därför spridit ut sig. Och är med i både udda och några i grupp.
Det håller jag med i, det var att du verkade så säker på att någon skulle varit just på Q jag reagerade på

Det här stämmer inte jag la röst 2 på Q
Ja, det gjorde du. Jag räknade fel när jag skrev lottning, men Niyamas tredjeröst på Q ger ju Q majoriteten, istället för utjämning som jag skrev. My bad, men det ändrar inte min tanke.

DL1
19:53 Elo röststar på Mirtai
20:05 Pegasus63 röstar på qitis
20:11 Hedinn röstar på glömmerallt
20:12 hemlig röstar på Elo
20:35 qitis röstar på Niyama
20:37 Magnum röstar på Hedinn
20:54 Blacksmithfarm röstar på hemlig
21:03 glömmerallt röstar på qitis
21:10 Aliisa röstar på glömmerallt
21:23 Mirtai röstar på Aliisa
21:27 Niyama röstar på qitis
21:29 qitis ändrar röst till glömmerallt
21:30 cirkus röstar på Aliisa
21:30 qitis ändrar röst till Aliisa

@Niyama Hur tänkte du kring qitis inlägg som kom efter din röst på henne?

Var det något du såg eller missade du det?
Vet inte vad jag ska tänka om det? Det kom efter min röst som du själv skriver och jag var stressad över att få iväg en röst övht. Jag tänkte troll, viktig god roll eller ulv men det fanns ingen tid att ta ställning till det, hade jag ändrat hade det ju kunnat bli lika fel (och jag hade inte ens koll på hur jag skulle ändrat i så fall). Att det stod just "första lynch" tänkte jag inte på, Q har ju skrivit liknande när hon varit ond och räddat sig själv.

DL2
14:12 Blacksmithfarm röstar på glömmerallt
15:36 Pegasus63 röstar på Mirtai
16:58 Hemlig röstar på Aliisa
18:14 Hedinn röstar på hemlig

glömmerallt 1
Mirtai 1
Aliisa 1
hemlig 1

Ke?
Jag och Pegasus har båda röstat före hemlig la sin röst på Aliisa. Vad är det som gör att du tänker att just hemlig skulle ha info?

Om jag förstått det hela rätt, måste vi prioritera trollen, då de vinner om vi lyckats få ut alla Björnar och ett eller båda trollen är kvar i leken när Björnarna är borta. Frågan är ju hur vi hittar dem?

Tror jag vill börja med Mirtai som är den första att tycka det är skumt att vilja ha bort trollen fast det ju tydligt står i reglerna att Trollen vinner om någon av dem är kvar när onda är borta eller har fler deltagare kvar än de goda.

Den andra kandidaten som även denne bortser från Trollens vinst fördel är Glömmerallt som även hon tycker det är skumt att rösta på någon man tror är troll.

Med detta i åtanke:

Pegasus63 röstar på Mirtai

Rösten kan komma att ändras om det blir nödvändigt för att samla rösterna eller om någon mer suspekt kandidat dyker upp.

PS: Tråkigt att Cirkus åkte på semester till Lejonkulan, men ändå skönt hon var så stor och rund så att Björnar och Troll inte orkar käka i natt :)
Jag tror du förståt lite fel, dels så behövervi bara få bort ett troll för att de ska kunna vinna.

Sen så finns ju risken att om vi får ut ett troll så kan det vli ont och då kan det bli läskigt många onda om vi inte får ut någon ond först. Plus då att vi kan få hjälp av onda att få ut trollen de behöver ju också bli av med trollen för att kunna vinna, Tack vare att cirkus åkte är det dessutom många nätter kvar till trollen kan käka

Jag tror inte att de skulle följa. I mitt ena inlägg kollade jag lite på de som följt, i det andra på de som röstat udda.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 580
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 385
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridskoleryttare